Foto bij De 100e Hongerspelen - 72

“Wat sta je in dat meer te doen?”
“Een mutilant, ik kan niet zwemmen.”


“Ik kom je halen.” Xandrijn kon zijn oren niet geloven. Zou die man hem komen redden? Waarom zou hij dat doen? Was het bondgenootschap dan zo sterk? Hij merkte dat de man zich uitkleedde en iets uit zijn rugzak haalde. Daarna sprong hij in het water en zwom naar Xandrijn. “Hier, bindt dit om je middel, en doe je best om boven te blijven”, hij gaf Xandrijn een touw. “Ik ben trouwens Andrew, uit zes.”
“Aangenaam”, zei Xandrijn. “En bedankt.”
“Eén voorwaarde, je helpt om mijn dochter te zoeken”, zei Andrew.
“Deal”, knikte Xandrijn. Andrew begon te zwemmen en Xandrijn deed moeite op boven te blijven, al ging hij soms even kopje-onder. Andrew trok hem mee naar de kant. Xandrijn was opgelucht toen ze er waren, Andrew uitgeput.
“Pff, nu die rand terug op”, zuchtte Andrew. Het was een rotswand, en vanuit het water best hoog.”
“Komt goed”, zei Xandrijn. Hij begon te klimmen. Nu was het zijn beurt om Andrew te helpen. Hij wees Andrew waar die zijn voeten kon zetten en zich vasthouden. Samen klommen ze naar boven. “Wow”, schrok Xandrijn toen ze boven waren.

***


Het duurde niet lang voor Vania, Rue en Seija de waterbron bereikt hadden.
“En al die tijd was ik zo dicht bij”, zuchtte Vania. “Hier, ik heb een thermoskan en een klein flesje.”
“En ik drie grote flessen”, lachte Seija. “Dat moet genoeg zijn voor een paar dagen.” Ze vulde de flessen en deed in ieder ervan een waterzuiveringstablet. “Zo, en nu naar Ian.”
“Waarheen, of machtige gids?”, grinnikte Vania. Nu ze Rue bij zich had, wist dat Ian en Xandrijn nog leefden en Seija haar de weg kon wijzen zag ze het allemaal weer zitten.
“Volg mij”, grijnsde Seija ook. Ze marcheerde voor Vania en Rue uit. Vania volgde meteen, en Rue greep Vania’s hand. Ook zij voelde zich veilig nu.

Reageer (5)

  • MayCuteAngel

    Omg, dit is zo spannend, je hoeft de komende paar hoofdstukjes geen reacties van me te verwachten ^^
    LoveYa xx(A)

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    op naar ian xD
    en khoop dat er boven aan de rots vriende en geen vijande hen staan op te wagte

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Wat zou er boven zijn? Nog meer bondgenoten?

    snel verder

    1 decennium geleden
  • xKimberley24

    YIHAAAA
    NIET VECHTEN DAAR
    IEDEREEN MEKAAR VINDEN, BEROEPS AFMAKEN EN ALLEMAAL DIE ARENA UIT!
    (yeah) (K)

    1 decennium geleden
  • wildheart

    (yeah)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen