Foto bij Hoofdstuk 10.

Sorry! Ik had straf deze week, en mocht niet op de laptop of computer. Ik heb wel verder geschreven tot hoofdstuk 13, dus hier heb je ze. xxx

Hoofdstuk 10.

De volgende dag gingen ik en Feven nog in onze gepimpte kleren naar school, we moesten namelijk wachten tot volgende week, dan zouden onze nieuwe uniformen pas binnen komen. Gisteren was Matthew weggegaan toen Feven en Helen binnen kwamen. Ik stuurde Helen weg en had Elhia en Rumer erbij gehaald en ze alles verteld. We hebben ongeveer 2 uur gepraat, natuurlijk niet alleen over Matthew maar ook over andere dingen. Gelukkig hadden we geen huiswerk opgekregen voor vandaag, maar pas voor donderdag. We liepen naar het dramalokaal waar we nu les hadden. Toen we het lokaal binnen liepen ging de bel net. Iedereen zat al binnen en ik zag Matthew al zitten. We namen plaats voor in de klas en luisterde naar de vrouw. ‘Hallo.’ zei ze. Ze had een hoge stem. ‘Ik ben jullie dramadocent dit jaar en ik heet Mvr. Darces. Eerst ga ik jullie iets uitleggen voordat we gaan beginnen met de les.’ Zenuwachtig zat ik op het puntje van mijn stoel al had ik geen idee waarom. Feven, die langs me zat leek niet zenuwachtig te zijn, aangezien ze onderuitgezakt zat. ‘Elk schooljaar hebben we een project van ongeveer 2 á 3 maanden.’ begon Mrv. Darces. ‘En dit jaar hebben we een nieuw project bedacht wat we nog nooit hebben uitgevoerd.’ Blijkbaar trok ze nu ook de aandacht van de andere kinderen in de klas, want ze gingen allemaal rechtop zitten en keken haar met veel aandacht aan. ‘Dit jaar heet het project: “We’re just normal!” en ik wil dat jullie allemaal pen en papier pakken.’ Gehoorzaam pakte we allemaal onze spullen bij elkaar en luisterde verder. ‘Nu jullie pen en papier hebben, schrijven jullie een paar beroemdheden op. Het mogen zangers, acteurs, presentatoren en alle andere dingen zijn.’ Toen ik het woordje “zangers” hoorde dacht ik meteen aan One Direction. ‘En dan gaan we kijken welke beroemdheden het vaakste worden opgeschreven. We kiezen er 10 uit en nodigen ze uit om mee te doen aan het project.’ Ik had het gevoel dat als dit een sprookje was, je me nu al zag zweven in de wolken. Dit was mijn kans om One Direction te ontmoeten. Mvr. Darces ging verder en zei ‘Het doel van dit project is om te laten zien dat beroemde mensen ook gewoon hetzelfde kunnen zijn als normale, onbekende mensen. Dus…’ zei ze. ‘Iedereen zoekt nu een partner waarmee ze samen willen werken, want ieder koppel krijgt 1 beroemdheid om zich bezig mee te houden de komende maanden. Dus zoek een partner en schrijf een paar beroemdheden op! Hup, hup!’ Ik keek Feven aan en Feven mij en dat betekende duidelijk dat wij vanaf nu partners waren. We keken weer weg van elkaar en begon de namen van de beroemdheden op te schrijven. Een paar minuten later stonden de namen van de jongens op mijn blaadje en leverde ik het in. Ik ging zitten en vroeg aan Mvr. Darces ‘Wanneer krijgen we de uitslag te horen?’ ‘Nou…’ begon Mvr. Darces. ‘Die krijgen jullie deze week nog te horen en dan gaan jullie ook lootjes trekken om te weten welke beroemdheid jullie krijgen.’ Mijn maag begon te draaien bij de gedachte dat het nu goed zou kunnen dat One Direction ongeveer 3 maanden in onze klas zou komen. ‘En blijven ze ook slapen in ons gebouw?’ ‘Ja.’zei Mvr. Darces. ‘Daar blijven ze ook slapen, en ze zullen ook huiswerk krijgen, toetsen moeten maken en alle andere dingen die jullie ook moeten doen.’ Mijn glimlach werd nog groter en ik liep er heel de dag mee rond. Nu maar hopen dat meer mensen de namen van de jongens hadden opgeschreven.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen