Foto bij 169. Anna Bessonova & touw routines.

Irina overliep nog één keer de lijst die ze had gekregen van de vrouw achter de balie. Er stond op wanneer ik moest turnen. De wedstrijd was net begonnen. Ik had al mijn turnpak aan voor mijn touw routine. Hij was zwart met roze en mijn touw had het roze kleur die ook in mijn turnpak zat verwerkt. Ik deed nog mijn teenschoentjes aan en stond zenuwachtig in de spiegel te kijken of mijn haar nog goed zat. “ Ik ga mijn werk achter de schermen gaan doen.” Zei Irina. Ik knikte zenuwachtig en blies nog eens in mijn handen om ze af te koelen. Katreeya stond naast me en legde haar hand op m’n schouder. “ Het is in orde, alles zit nog goed vast.” Zei ze. Ik knikte nogmaals. Plots werd er op onze deur geklopt. Ik schrok me rot en Katreeya deed open. Ik hoorde iemand in gebroken Engels zeggen dat we al moesten klaarstaan. Ik zat ergens in het midden van de wedstrijd. Zenuwachtig nam ik mijn touw die al klaarlag op een tafeltje in de kleedkamer en wandelde samen met Katreeya door de gang. Blijven ademhalen, moest ik constant in mijn hoofd herhalen. Even leek het wel of ik vergeten was hoe ik moest wandelen. Mijn benen leken 2 slappe spaghettistengels. Het kriebelde in mijn buik en ik bibberde. We gingen door een gangetje en stonden al in de zaal waar alle mensen zaten. Ik keek even voor me en zag dat Anna Bessonova aan haar routine ging beginnen. Ik kende Anna Bessonova enkel maar van filmpjes op internet. Vroeger was ze één van mijn grote voorbeelden. Ik had nog nooit met haar gepraat, maar wist wel dat ze bij de beste van de wereld was. Ik hoorde het startsignaal en Anna begon aan haar routine.

De zenuwen namen toe. Zo meteen was het aan mij. Stiekem keek ik even in het rond in het publiek en ik zag Friedolien,Tom,Bill en mijn ouders zitten. Elk met hun T-shirtje aan, de vlaggen en inderdaad de spandoek. Ik hoorde applaus en besefte dat het aan mij zou gaan zijn. “ Rope, Maaike Van Eeghem, German Federation!” riep een man door de micro. Katreeya gaf me een duwtje in mijn rug. Ik nam diep adem en liep op met mijn touw.

Reageer (2)

  • FallingFaith

    spanning stijgt.....(oke....:S)
    snel verder, please!(Y)

    1 decennium geleden
  • KiliXxEagle

    Nice nice! Maar wel gemeen om hier te stoppen. *pruil*

    SNel weiter bitte!

    Ze doet het vast prima. ^^ (baby)(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen