Alicia Kuipers verhuisd met haar paard Dora naar Stal 't Hof. Daar maakt ze kennis met de andere pensionklanten.

'Zo, hier moet het zijn, Dora.' terwijl Alicia haar Welsh merrie Dora uit de trailer haalt, kijkt ze om haar heen. Ze staat voor een kleine stal, met mooie, ruime boxen waar een aantal paardenhoofden overheen gluren. Ze neemt Dora mee aan de hand en zodra ze het terrein op stapt, komt er een man van in de veertig naar haar toegelopen. 'Hoi, ik ben Stefan Klompstra, ik ben de eigenaar van deze stal. Jij bent Alicia, toch?' zegt hij, terwijl hij Alicia een hand geeft. 'Ja hallo, ik ben Alicia ja. Dit is mijn paard Dora.' stelt Alicia zich netjes voor. 'Leuk paard heb je, loop maar achter mij aan, dan zal ik je haar box en de rest van het terrein laten zien.' zegt Stefan. 'Kijk, deze box is voor Dora, hij is klaar voor gebruik, dus je mag haar er meteen inzetten. Als je wilt mag je haar ook eerst in het weiland zetten, dat is daar.' wijst Stefan. Alicia kijkt naar het grote, groene weiland, waar twee paarden staan te grazen. Alicia schudt haar hoofd en zet Dora in de box. Ze geeft haar nog een klopje op haar hals en loopt dan weer achter Stefan aan. 'Dit is de bak, we hebben helaas alleen een buitenbak, maar in het dorp is een binnenmanege. Daar kun je eventueel ook gaan rijden.' Stefan loopt weer verder, naar een klein gebouwtje. 'Hier is je kast, daar kun je je zadels en andere spullen opbergen. En dit hier, is de kantine. Hier is een toilet en een tafel, waar de pensionklanten vaak met elkaar zitten. Oh, nu ook. Kijk, dit zijn Angelina, Maaike, Lieke en Tim. Dat zijn de andere klanten. Hun paarden staan hier ook. Je vindt ze vast aardig, ga maar kennis met ze maken. Dan ga ik de paarden voeren.' zegt Stefan, en dan loopt hij weg richting de stallen. Maaike, Lieke en Tim gaan staan en stellen zich voor. Angelina blijft op haar stoel zitten en kijk chagrijnig voor zich uit. 'Ik ga Amaretto rijden. Doei.' zegt ze kortaf. 'Let maar niet op haar, ze is een beetje geïrriteerd soms, maar haar paard is wel echt een plaatje en ze kan best goed rijden. Al klikt het soms niet helemaal met Amaretto. Ga je met ons mee naar de stallen, dan kun je onze paarden zien. Ik ben ook erg benieuwd naar jou paard!' zegt Maaike vriendelijk.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen