Langzaam word ik wakker.
Ik voel me duizelig en een beetje misselijk, letters dansen voor me ogen, Stemmen rommelen door me hoofd.
Een beetje wazig kijk ik om me heen en zie geschrokken dat dit niet mijn kamer is.
Ik zie dat dit de kerker is van het kasteel van onze koning.
Langzaam herrinner ik me wat er is gebeurt.
Ik denk: "Stella komt me redden dat weet ik zeker"
Ik sta op van een bed hoe ze dat hier noemen.
het is gewoon wat stro op een hoopje waar je op kan liggen.
Ik loop naar de tralies en zie een paar bewakers.
Ik vraag beetje boos maar ook angstig: "Waarom zit ik hier ik heb niks misdaan!"
De bewaker keurt me geen blik waardig en zegt: "We houden je hier tot je zegt wie de vampier is!"
Beetje verdrietig loop ik terug naar mijn "bed" en begin zachtjes te zingen in de hoop dat iemand me hoort maar dat gebeurt toch niet.

's Avonds

Een bewaker komt naar de tralies lopen met een bord en doet de deur open.
Hij zet het bord neer en loopt weer weg, Heel even later komt hij weer binnen met een kommetje water waar je uit kan drinken.
En hij loopt weer weg en doet de deur op slot.
Als hij weg is begin ik te eten en te drinken en slaak een gil als ik het op heb.
Ze hadden vertelt dat als ik mijn eten op had dat ik moest gillen.
De bewaker kwam weer en haalde het kommetje en het bord weer weg en ik ging weer op mijn bed zitten.
Paar minuutjes later komt de bewaker weer en heeft een tafeltje en een krukje bij zich
hij zet het tafeltje even neer en doet de deur open en zet het tafeltje en het krukje in de cel en uit zijn zak haalt hij wat speel kaarten. "Hier hoef je je niet te vervelen" zegt hij en hij loopt weer de cel uit en doet de deur weer op slot.
Ik ga aan het tafeltje zitten en begin een beetje verveeld met de kaarten te spelen.
Als ik zie dat de zon ondergaat berg ik de kaarten op en ga slapen.
Als het ongeveer 10 uur 's avonds is word ik opeens gewekt door wolven gehuil.
Ik sta op en ga naar het raampje met tralies er voor.
Ik pak de tralies vast en staar een half uurtje naar buiten en ga dan weer slapen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen