Foto bij De 100e Hongerspelen - 67

“Te weinig actie”, Snow kwam het hoofdkwartier van de Spelmakers in.
“Hoezo?”, vroeg Peli Holaine verbaasd. “Ian Mellark zit midden in een gevecht en de beroeps zijn op oorlogspad.”
“Te weinig doden. Jaag ze naar elkaar toe, of stuur er een stel mutilanten op af. Kan me niet schelen, maar doe iets. Oh, en laat die Odette uit vier nog maar even, en die Seija en Rue, dat is een interessant verhaal. Die hoeven pas op het einde te sterven.”
“Oké”, stemde Peli in, ze had geen keus. “Wie jagen we op dan?”
“Doe die Xandrijn maar, die sterft anders toch van honger en dorst, da’s te weinig bloed.”
“Goed, dat wordt geregeld”, knikte Peli.
“Fijn”, grijnsde Snow. “Zie je, zo moeilijk is het niet om voor wat extra actie te zorgen.”
“U heeft gelijk, ik heb even niks te doen, ik regel wel iets”, stemde Amethyst in.

***


“Xandrijn heeft hulp nodig”, zuchtte Toista. “Hij heeft geen… Hé, Katniss, luister je wel?”
“Kom op, Ian”, mompelde Katniss. “Laat je niet doen…”
“Hemel!”, schrok Toista. Hij kwam samen met Katniss voor het scherm hangen.
“Hallo, is er nog nieuws”, Peeta koos niet de beste moment uit om binnen te komen.
“Je zoon is in gevaar”, zei Toista meteen. Hij wees naar het scherm. Peeta rende er heen.

***


Ian schatte in een fractie van een seconde zijn kansen in. Prescott stond een paar meter voor hem, de speer had hij losgelaten. Zelf had hij enkel een mes, en hij kon niet achteruit. Hij stond met zijn rug tegen een boom.
Ian zag de speer op zich af komen en dook weg. Te laat, de speer boorde zich in zijn arm. Ian schreeuwde het uit van de pijn. Zonder nog na te denken gooide hij zijn mes naar Prescott. Die probeerde weg te duiken, maar net die beweging werd hem fataal. Het mes trof hem recht in zijn keel. Ian staarde verdoofd voor zich uit. Zijn linkerarm bloedde ernstig, maar hij voelde de pijn niet. Hij had iemand vermoord…

Reageer (6)

  • DamonEnzo

    NEEEEEEEEE ARME IANNNN GELUKKIG IS DIE STOMMERD DOOD!
    IK GA NU SNEL VEDER LEZEN!

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Omg.Punt.Schrik.Help.Ian.Prescott.Vermoord.Hemeltje.Omgikzeihemeltje -.-

    xx(A)

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    ogarme de schok dat hij iemand had vermoord en ian moet leven

    1 decennium geleden
  • Eef95

    OMG sta daar als ouder maar naar te kijken...

    Arme Ian ik vind het vreselijk dat hij iemand moet doden, maar dat hij gedood zou worden, is natuurlijk nog veel erger!

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Mooooiiiiiiiii!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen