33.

Hijgend leunen jullie tegen een boom. Jullie zagen een zwarte kat. Eerst leek het een onschuldig dier, maar zodra je dichter bij kwam keek hij kwader en begon te blazen. Als een stel kleine kinderen zijn jullie weggerend.
Als jullie eenmaal op adem zijn begint Nick weer te praten. ‘Ik moest je nog iets vertellen. Over Hannah Montana enzo.’ Hij kijkt je bedenkelijk aan.
Je knikt. ‘Je vertelde dat je haar dat ging uitlachen omdat jullie haar bespottelijk vonden enzo.’
‘Die Miley Cyrus ja.’ Als je aan haar hoofd denkt moet je al grinniken.
‘Weet je wel dat ik daar iets van een jaar wat mee heb gehad?’ Nick kijkt je verwachtingsvol aan. Even weet je niets te zeggen.
‘Nee, maar, met haar?’ Je stem is vol ongeloof.
‘Ja, met haar. We zaten bij die Disney groep. Ik ken haar al best lang. Al van voor ze beroemd werd.’ Nick ziet je bedrukt kijken.
‘En nu?’
‘Ha, nou, het is over. Ze heeft een dom liedje over me geschreven om me uit te kafferen. Ik haat haar nu. Ze heeft toch een ander.’ Je grinnikt. Nick kijkt je bedrukt aan. ‘Ik vond dat je het moest weten.’
‘Ja, dank je. Ik heb natuurlijk niets met jouw liefdesleven te maken, maar..- ’
‘Nu weet je het tenminste even,’vult Nick je aan. Je glimlacht.
‘Precies.’ Je steekt je arm door die van Nick. ‘Kom, we lopen verder. We moeten nog twee kilometer de gele paaltjes volgen.’
Na een tijdje lopen jullie langs een rij bramenstruiken. ‘Oh, kom Nick. Ik moet ze proeven!’ Je trekt Nick mee richting de struiken.
‘Weet je zeker dat je dat kunt eten dan?’
‘Nick, ik heb bij de padvinders gezeten.’
Hij kijkt je verbluft aan. ‘Jij?’
Je grinnikt. ‘Wel voor twee weken.’
Nick lacht en helpt je mee om de bramen te plukken. Als jullie een handje vol hebben probeer je er voorzichtig eentje. Nick kijkt afwachtend toe.
‘Hm, beetje zuur.’ Je trekt een raar gezicht. ‘Maar wel goed.’
Lachend stopt Nick er ook een paar in z’n mond. Zo lopen jullie verder, al bramen etend.

‘Heb jij veel vriendinnetjes gehad?’vraag je als het gesprek over celeberties gaat.
‘Eh, nee. Ik denk dat het en normaal aantal is. Een tijdje geleden heb ik met Selena Gomez gedate, maar dat was niks,’zegt Nick lachend. ‘Jij?’
‘In groep 2, daarna niet weer,’zeg je blozend.
‘Jouw tijd komt nog wel.’ Nick heeft door dat je het niet leuk vindt.
Jullie komen aan bij een bruggetje dat over een klein kabbelend riviertje gaat. ‘Laten we hier gaan zitten,’stelt Nick voor.
‘Ik had gedacht dat we er al zouden zijn! Maar er blijven gele paaltjes komen. Ik geloof dat ik blaren heb,’mopper je.
‘Ja, ik ook,’verzucht Nick.
Je trekt je schoenen uit. Voorzichtig tip je met je grote teen in het water. ‘Aah, heerlijk!’
Je dompelt je hele voet onder water en daarna je andere voet.
Nick kijkt hoofdschuddend toe. Maar even later doet hij hetzelfde. ‘Oh, je hebt gelijk. Heerlijk.’
Jullie blijven zo een tijdje zwijgend zitten.
‘Denk je er wel eens over na hoe je leven zou zijn als je niet beroemd was?’vraag je dan opeens.
‘Tuurlijk. Best vaak,’geeft Nick toe. ‘Ik vraag me af hoe het dan ging op school. En of ik ook muziek zou maken. Hoe het zou zijn met de vriendinnetjes. De meeste meiden willen iets met me omdat ik dé Nick Jonas ben. Niet om wie ik ben. Ik vraag mezelf af of dat anders zou zijn geweest. Soms zou ik dat leven willen leven. Soms ook juist niet. Dit leven is zó bijzonder!’ Nick kijkt je aan en glimlacht.
‘In dat leven hadden we elkaar misschien nooit gekend,’zeg je zachtjes.
Nick slaat zijn arm om je schouders. ‘Daarom heb ik liever dit leven.’ Je glimlacht.
Jullie zitten nog even, maar besluiten dan verder te gaan. Na een honderd meter komen jullie op de weg. In de verte zien jullie het restaurant.
Nick kijkt je aan. ‘Waren we zo dichtbij?’
Je schiet in de lach. Net zoals Nick.
Met buikpijn van het lachen komen jullie aan bij het restaurant.
‘Ik zal Carl bellen. Wil je iets drinken?’vraagt Nick vriendelijk.

Reageer (6)

  • FollowDreams

    Snel verder!! x

    1 decennium geleden
  • x1Direction

    egt leuk!! snel verder!!
    Xx.<'3

    1 decennium geleden
  • VampiresS

    VERDER!
    echt weer super geschreven!
    xxx

    1 decennium geleden
  • VETTEL_5

    supersupersuper <3
    snel verder ;3

    1 decennium geleden
  • IOnlyLoveYou

    Super!
    S,él Verdder x3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen