Foto bij Verjaardag - 165

“Yue, ben, ben jij dat echt?”, stamelde Diana stomverbaasd.
“Diana!”, Yue sloot haar zus in haar armen. “Ik ben zo blij dat ik je eindelijk weer zie.”
“Ik, ik, ik kan het niet geloven! Al die tijd… ik dacht dat je dood was! En nu…”
“Ik weet het”, zei Yue zacht. “Soms heb ik moeite om het zelf te geloven.”
“Maar hoe?” Diana was zachtjes aan het huilen.
“Kom, even zitten”, Yue loodste Diana mee naar haar bed. “Het is een lang verhaal.” Ze keek me aan. “Vertel jij het haar? En je had me wel even mogen waarschuwen hoor.”
“Sorry”, lachte ik. “Ik had zelf niet verwacht dat het al voor vandaag was.” Ik ging bij hen zitten en vertelde Diana hetzelfde verhaal dat ik Yue een jaar geleden verteld had.
“Dus, al die tijd zit je hier? Opgesloten?”
“Ja zusje, maar ik vind het niet erg. Het was alleen soms behoorlijk eenzaam.” Ik keek om mijn horloge.
“Ik moet gaan, ik laat jullie even alleen.”
“Ben ik dan ook opgesloten?”, vroeg Diana angstig.
“Ja, maar ik kom je voor het middagmaal halen.”
“Maar wat zeggen we dan tegen Katara en Yle en Thomatio?”
“Dat dat jurkje heel moeilijk te vinden was”, glimlachte ik. “Tot straks.” Ik liep de cel uit.

Toen ik Diana een paar uur later ging halen wilde ze niet meekomen.
“Ik kan mijn zus toch niet weer verliezen”, protesteerde ze.
“Je moet naar je gezin, Diana”, fluisterde Yue.
“Maar…”
“Je mag heus nog wel eens op bezoek komen”, beloofde ik. “Misschien niet zo vaak, dat zal moeilijk zijn, Yle heeft Yue meer nodig dan jij. Maar eens ik een kans zie om je een bezoekje te laten brengen laat ik dat meteen weten.”
“Goed dan”, stemde Diana met tegenzin in. Ze omhelsde Yue. “Tot ziens, zus.”
“Hou je goed zusje”, glimlachte Yue. “En vergeet niet om Lizzie de gang te tonen.”
“Doe ik”, knikte Diana, en volgde me de cel uit. “Kom mee.” Ze ging me voor naar een rommelkamer met allerlei oude spullen in. Achteraan in de hoek stond een oude kast.



Effe iets dat totaal niet met mijn verhaal te maken heeft, maar ik vind het heel belangrijk:
Doe deze quiz, schrijf een reactie en kudo hem!
http://www.quizlet.nl/quiz/378659/bedankt-voor-het-klikken/

Reageer (4)

  • Eef95

    gang? Een of andere geheime gang?
    Ik ben benieuwd

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Altaria

    De gang? ben ik de enige die dat leest? snel verder!!!

    1 decennium geleden
  • Aelin98

    verder (yeah)_O_

    1 decennium geleden
  • Niallene

    snel verder<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen