Hoofdstuk 7
Dus hier is ie dan! Misschien dat jullie nog wat extra hoofdstukjes krijgen, maar dat weet ik nog niet!
persoonlijk vond ik dit trouwens wel een leuk hoofdstuk. Ik heb wel aardig wat voor pret hier
I hope you like it!
Ik keek een beetje zenuwachtig naar professor Sneep. Als hij nu al boos was op Harry, hoe zou het dan deze les gaan? We hadden deze les, samen met Huffelpuf. Ik hoopte dat professor Sneep een beetje aardig deed, deze eerste dag. ‘Zo, jullie eerste les toverdranken,’ begon professor Sneep. ‘Daarom beginnen we niet al te moeilijk.’ ‘Dus het eerste uur gaan jullie lezen over het effect, van de huid van flubberwurmen in een toverdrank.’ ‘En daarna, gaan jullie er per twee een toverdrank mee brouwen.’
Ik sloeg mijn boek open en zocht de pagina flubberwurmen. Het was een lange lap tekst, maar het verveelde me niet. Toen ik en Hermelien, die net als mij een snelle lezer was, begonnen we aan de toverdrank, die op het bord verschenen was. Hij leek zo te lezen, niet heel moeilijk, maar dat viel uit eindelijk wel tegen. Gelukkig kwam ik erachter dat Hermelien goed was in toverdranken, vooral door Hermelien hadden we een redelijke toverdrank gebrouwen. Nadat we onze spullen hadden opgeruimd en een flacon gevuld hadden, met onze toverdrank, gingen we naar de grote zaal voor de lunch. ‘Volgens me he’, zei ik tegen Hermelien, ‘heb jij onze toverdrank gered’. ‘nee joh’, zei ze, ‘jij hebt hartstikke goed geholpen, we waren een team’. Ik glimlachte naar haar en Hermelien glimlachte terug. Daarna gingen we aan de tafel van Griffoendor zitten en begonnen te eten.
Na de lunch, hadden we, gedaanteverwisseling en verweer tegen de zwarte kunsten. Bij gedaanteverwisseling leerden we de spreuk, Wingardium Leviosa. Ik vond, het wel een leuke spreuk, want je kon er dingen mee laten zweven. Hermelien, bleek er heel goed in te zijn en ook ik, bracht het er niet slecht vanaf. Verweer tegen de zwarte kunsten, tja, dat was dan weer een heel ander verhaal. We moesten elkaar ontwapenen, deze les deed ik dat met Harry. Na een tijd oefen was, Harry er al best goed in. Ik daar in tegen, deed het heel wat minder goed. De eerste mikte ik verkeerd en raakte de boekenkast. Daardoor stortte de bovenste plank in. Alle boeken vielen op de plank eronder, daardoor stortte alle planken in. Alle boeken vielen op elkaar en belandde op verschillende plekken in het lokaal De klas kon er wel om lachen, maar professor Krinkel was er niet zo blij mee. Gelukkig, omdat het de eerste les was, kwam ik er zonder problemen vanaf. Wel kreeg de opdracht om te oefenen. Nadat ik het een paar ik geprobeerd had, en er nog een grote puinhoop van had gemaakt, lukte het me om Harry te ontwapenen. Stiekem was ik best een beetje trots. Tijdens het avond eten, barstte Ron in lachen uit. ‘Volgens mij heb je professor Krinkel, niet heel erg blij gemaakt Luce’. Ik werd een beetje rood, maar ik kon er wel om lachen. ‘Ja ik weet het’, antwoordde ik. ‘Volgens mij heb ik niet echt aanleg, voor verweer tegen de zwarte kunsten’. ‘Nou ja’, zei Ron. ‘ Het was pas de eerste les, je hebt nog zat tijd om te oefenen’ Daarna, barstte we, allemaal in lachen uit.
Reageer (6)
Leuk snel verder
1 decennium geleden