10

Pansy Parkinson had haar wekker gezet en staat haar tanden al te poetsen in de badkamer van de Slytherins. Na veel bussen haarlak, knipjes en controles of er niks tussen haar tanden zat, liep ze terug naar de Slaapkamer van de meiden van Slytherin, rukte de gordijnen voor hun bedden open en scheeuwde met een schrille stem:'Opstaan girls! Het is tijd voor de allereerste les van het jaar!'

Adora deed langzaam haar ogen open, maar wanneer ze het hoofd van Pansy Parkinson zag begon ze hysterisch te gillen en viel spartelend uit haar bed op de ijskoude vloer. Melina sliep met haar hoofd onder haar kussen, waarschijnlijk al voorbereid op Patty's actie, maar werd bruut door elkaar geschudt door dikke Maragaret, waardoor Maragrets slappe vlechtjes naast haar hoofd op en neer sprongen.

Grommend en knorrend ging Melina overeind zitten en wreef de slaap uit haar ogen. Binnensmonds vervloekte ze Pansy en pakte haar hand vast. Pansy keek op:'Wat is er, girl?' Bij het woord girl liepen er rillingen over Melina's rug, maar ze bleef haar hand vasthouden, trok zich eraan overeind en deed alsof ze Pansy iets gaf. Pansy keek met een opgetrokken wenkbrauw:'Wat is dit voor onzichtbaar cadeau?'
'Een treinticket naar de hel.'
Met die woorden trok ze haar badjas aan, en slofte weg naar de badkamer, een zure Pansy achter zich latend. Melina liep door de gangen naar de badkamer en rook meteen een vanille walm vanuit de douches: Adora was weer bezig geweest. Ze liep de badkamer in en schreeuwde door de dampende douche geluiden aan alle kanten heen:'Goeiemorgen, dementor!'
'Ik ga daar niet meer op reageren!'
'De hele gang ruikt naar vanille, man!'
Adora's lach weergalmde door de douches:'Lekker toch!'
'Je bent echt een zoetekauw met je vanille shampoo!'
'En vanille douchegel, creme, conditioner en-'
'Ja, ja het zal wel!' riep Melina terug terwijl ze zelf onder een douche ging staan en merkte dat de douche naast haar uit ging.

Adora kleedde zich aan en liep naar de spiegels en wasbakken, poetste haar tanden en draaide de slangvormige kraan open. Achter haar hoorde ze wat mensen praten en rommelen en rechts van haar stond een meisje haar haren al urenlang te föhnen, gezien Adora haar al had gezien voordat ze ging douchen. Het meisje zag haar blijkbaar kijken en trok een arrogant gezicht:'Heb ik iets van je aan, ofzo?'
Adora keek naar hun kleren en begon te lachen.
Het meisje keek beledigd:'Nou? Wat is er zo grappig?'
'We hebben allemaal hetzelfde uniform, waarom zou ik jouwe willen!'
Het meisje maakte een arrogant gebaar, hief haar hand op en ging verder met het föhnen van haar haren, terwijl ook Melina naast hen kwam staan:
'Melissa, je haar was een half uur geleden al droog.'
Het arrogante meisje lachte naar Meline:'Weet ik, Mel, ik stijl het.'
Adora keek beledigd naar haar zus en het meisje: waarom deed het meisje tegen haar zus wel aardig en niet tegen haar? Haar hoofd zakte en ze sjokte terug naar de leerlingenkamer, waar Draco met Blaise stond te praten over de les van toverdranken die ze als eerste zouden krijgen.

Adora deed geen moeite om Draco te begroeten, dan zou ze voor gek staan: hij zei toch nooit iets terug. Achter haar klonk het vrolijke humeur van Melina:'Goeiemorgen Draco!' 'Goeiemorgen, Melina.' kreeg ze terug van Draco, en Adora voelde een steek van jaloezie in haar maag. Ze keek naar haar zus en voelde woede opkomen door de oneerlijkheid. Ze liep snel door naar boven, om haar boeken in haar tas te doen en die van Melina ook vast klaar te maken.

Meline stond tegenover Draco, die ontzettend lekker rook en aan zijn natte haren te zien ook net had gedoucht. Haar blik dwaalde af van zijn blonde haar naar zijn ogen en zakte omlaag naar de groene Slytherin kleuren op zijn gewaad. De kleuren pasten perfect bij hem, hij was de ideale Slytherin in haar ogen. Ze dacht haar naam te horen, maar het was vast een fout dus kon ze mooi verdergaan met naar Draco kijken en doen alsof ze luisterde naar wat hij zei. Dromerig beeldde ze zich in hoe hij haar naar het bal zou vragen, hoe ze zouden dansen en hoe hij haar zou vertellen dat hij haar stiekem ook leuk vond. Ineens voelde ze iets tegen haar been.

Adora haar de tas van haar zus tegen haar been gelegd, omdat ze niet had reageerde op haar naam. Ze deed haar eigen tas om haar schouder en liep naar de ingang van de leerlingenkamer: ze had met Ronald Weasley afgesproken in de trein dat ze hem zou ontmoeten rond deze tijd op de gang bij de kerkers, zodat ze samen met hun hele vriendengroep naar Toverdranken konden gaan. Ze stapte door het schilderij en hoorde de stem van Draco achter haar:'Waar ga je heen?'
Adora bleef staan en draaide zich langzaam om:'Ik.. heb met mijn vrienden afgesproken.' Ze voelde schaamte op komen en keek naar de grond.
'Oh,' antwoordde hij vol afkeer, 'doe ze de hatelijke groeten van me.'
Een aantal Slytherins grinnikten terwijl Adora haar rug naar de rest keerde en met gebogen hoofd de gang op liep. 'Wat een afgang..' mompelde ze tegen zichzelf en ergens in haar voelde ze afkeer. Ze stapte zuchtend de trappen op: waarom moesten haar beste vrienden nou de rivalen van de aantrekkelijkste jongen van de school zijn?


'Melina, je moet echt wat aan de reputatie van je zus doen hoor!' riep Pansy spottend tegen Melina, die haar zus had zien vertrekken met een gebogen hoofd en een treurige houding, 'Dit kan echt niet zo, Slytherins kunnen niet bevriend zijn met Gryffindors.'
'Ach, hou jij je er maar buiten. Vrienden met Gryffindors zijn, is acceptabeler dan bevriend zijn met jou. What you say is what you get.'

Er begon duidelijk spanning te onstaan tussen Melina en Pansy, er viel een snijdende stilte terwijl Pansy met een vies gezicht naar Melina keek en met een dreigende houding op haar af kwam lopen. Melina verroerde geen zin en bleef Pansy strak aankijken, haar dreigende houding deed haar niks, Pansy was wel de laatste persoon waar ze bang voor was. Pansy stond nu nog maar een paar centimeter bij haar vandaan, maar haar handen in haar zij een een opgeheven hoofd. Ze tuitte haar lippen en bekeek Melina even van top tot teen alsof ze een proefdier was. Een groep mensen had zich om hen heen opgesteld en alle aandacht was nu gericht op Pansy en Melina. Patty hief haar hoofd nog verder op, klikte even met haar tong en sprak haar woorden langzaam, maar even schel en vervelend als altijd uit:'Je komt hier niet mee weg, bitch.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen