Foto bij Underwear 4

Gister zat de hele straat zonder stroom. Dat duurde van half 5 tot 2 uur. Ik had een half hoofdstukje geschreven, maar mijn laptop viel uit. Gelukkig doet de stroom het weer en kan ik weer schrijven!

Met zijn alle – Harry, Gemma en ik zitten we aan de keukentafel die 10 stoelen bezit. Met openmond staar ik naar de tafel en zit ik aan het hoofd. Er staan tientallen gerechten optafel en het is netjes opgediend met mooie borden en glazen.
‘Pak wat je lust,’ grijnst Harry en zelf schept hij wat te eten op. Het is spaghetti wat mooi op een schaal gelegd is en Harry slurpt sierlijk aan de slierten.
Gemma heeft inmiddels ook opgeschept – kippenpootjes met bloemkool en ze mompelt iets wat ik hoor als een ‘smakelijk.’
Mijn ogen vliegen over de schalen en borden heen en pak na lang kiezen toch maar een beetje spaghetti. Het ligt als een klein hoopje op mijn bord en met mijn vork draai ik erin. In mijn ooghoeken zie ik hoe Harry mij aandachtig bekijkt en zich daarna weer op zijn eigen eten richt.
Langzaam eet ik een hap van de spaghetti en sluit ik genietend mijn ogen. Voor het laatst dat ik zo iets lekkers geproefd heb is jarengeleden toen ik nog niet geboren was, nog nooit heb ik zo iets lekkers geproefd als deze spaghetti.
Harry knipt in zijn vingers en de man die ook bij de deur stond toen wij binnenkwamen komt haastig aangehold. Hij heeft een strak pak aan en zijn haren zitten één kant opgekamd.
Ik zie hoe Harry iets in zijn oor fluistert en bedenkelijk kijkt de man mij kant op. Wanneer hij ziet dat ik hem in de gaten heeft kijkt hij snel weer weg en knikt hij goedkeurend als Harry klaar is met praten. De man loopt nu slomer dan die aankwam weg.
‘Keef maakt je bed op zodat je vanavond kan slapen in de logeerkamer.’
Protesterend staat Gemma op en werpt ze mij een vuile blik toe. Harry rolt met zijn ogen en ruw schuift Gemma de stoel aan. ‘Mag het wel van onze moeder?’
De ogen van Harry worden groot en gemeen grijns Gemma. Ik volg het spel tussen broer en zus en uiteindelijk geeft Gemma op. ‘Fijn, ik zeg niks als jij deze week mijn klusjes doet.’ Ze frummelt aan haar nagels en wacht op een antwoord.
Mijn ogen zijn inmiddels op Harry gericht en ik zie de woede in zijn ogen staan. ‘Ik ga jou klusjes niet doen,’ gromt hij.
Gemma laat een schaterlachje horen en tikt op de tafel. Keef – de man die alles doet haalt alle borden van de tafel af en als hij naast mij staat kijk ik op. ‘Hoeft u niet meer?’ vraagt hij netjes en jammerend sta ik mijn bord af. Hij pakt mijn bord vast en loopt met volle handen weer weg.
‘Dan vertel ik het onze moeder dat zij hier is en moet je nog altijd mijn klusjes doen.’
Ze loopt de keuken uit en met grote ogen kijkt Harry haar achterna. Hij springt van de stoel af en rent naar Gemma toe. ‘Oké, ik doe je stomme klusjes als jij beloofd dat je niks vertelt!’
Daarna hoor ik niks meer alleen sloffende voetstappen die bewegen. Het is Harry die weer de keuken binnen komt gelopen en met gebogen hoofd naar de vloer staart. Zachtjes schuif ik de stoel naar achter om zo min mogelijk geluid de maken en schuif de stoel aan.
‘Heb je genoeg gegeten?’ vraagt Harry als hij weer opkijkt en mij recht in de ogen aanstaart.
Langzaam knik ik met mijn hoofd en glimlacht hij breed. ‘Goed, dan laat ik nu je slaapkamer zien.’ Hij pakt mijn hand vast en trekt mij mee door het huis.
Mijn ogen glijden over allemaal deuren, schilderijen en vazen heen voordat we voor een deur stoppen. Zachtjes duwt hij de deur open en verschijnt er een prachtige kamer.
‘Wauw,’ fluister ik zachtjes en stapje voor stapje betreed ik de kamer. Het bed is mooi opgemaakt – wat Keef gedaan heeft, er staat een mooie opmaakspiegel en een grote kast die helder wit is met kleine glazendeurtjes die reflecteren door het licht wat naar binnenschijnt.
‘Vind je het mooi anders vraag ik-‘
‘Stop, het is prachtig.’ Onderbreek ik hem snel en draai me om naar Harry die nonchalant tegen de deurpost van de deur leunt. Hij grijnst breed en betreed nu de kamer. Zijn ogen doorzoeken de kamer en met een knikje bevestigd hij dat het bed goed opgemaakt is.
Met een aanloop springt Harry op het bed en glimlachen kijk ik hem aan. ‘Kom, het is leuk!’
Niet wetend wat ik doe spring ik net zoals Harry op het bed en lig ik nu naast hem. ‘Nu heeft Keef het voorniks opgemaakt,’ mompel ik verslagen en Harry schiet in de lach.
‘Geen zorgen, dan maakt hij het wel weer opnieuw op.’
Ik laat mijn hoofd op het zachte kussen vallen en sluit mijn ogen. Harry rolt zacht over mijn heen en geschrokken open ik mijn ogen. Hij licht bovenop mij met een twinkeling in zijn ogen.
‘Wat doe je?’ stamel ik en de krullen van Harry bungelen naar beneden. Ze vallen nog net niet in mijn gezicht, maar hangen een centimeter erboven.
‘Zullen we morgen naar het centrum gaan?’ Overvallen door zijn vraag haal ik mijn schouders op, wat nog best moeilijk gaat omdat Harry bovenop mijn ligt.
Hij wacht rustig op een antwoord en als hij die niet krijgt gaat hij verder met praten. ‘Dan kunnen we nieuwe kleren voor jou kopen,’ bevestigt hij en mijn mond vormt een glimlach. ‘Oké.’
Harry rolt van mij af en meteen hap ik hevig naar adem. ‘Dat is dan geregeld,’ grijnst hij breed uit.

Reageer (12)

  • YourLittleEl

    kvind ze egt cute!
    een he is f*cking rich!!
    xxxxxx

    1 decennium geleden
  • Diffuse

    Snel verder, love ! (flower)

    1 decennium geleden
  • DawnRose

    snel verder<3

    1 decennium geleden
  • xSwaggyJerry

    Harry is zoooo sweeet! x(H)

    1 decennium geleden
  • Euforia

    Aww, snel verder <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen