Als ik langzaam wakker word ga ik rustig op de rand van me bed zitten.
Ik wrijf mijn ogen even schoon en kijk naar Stella die nog diep in slaap is.
Dan zie ik haar boek, heel stil en voorzichtig wil ik het boek pakken maar als ik het aanraak brand ik mijn vingers.
"Heel vreemd als ik het pak brand ik mijn vingers als zij het pakt gebeurt er niks behalve als ze iets op leest dat zit de kamer opeens vol met zwarte kattendenk ik.
Ik maak me er geen zorgen meer over en ik maak een vuurtje op een soort fornuis en zet er een pan op.
Ik laat de pan staan en loop naar de kast, ik pak 2 eitjes en stop ze in de pan, dan pak ik nog even wat water in een beker en giet het in de pan.
ik laat het ongeveer 5 minuten staan en begin dan de eitjes in koud water te doen zodat ze afkoelen en het vuur doe ik uit.
Na weer 5 minuten haal ik de eitjes uit het water en begin ik ze te pellen en leg ze op en bordje.
Ondertussen is Stella wakker geworden en heeft haar boek weer gepakt.
Ik smeer 2 broodjes en zet het op tafel.
"Eten"zeg ik maar het helpt niet want Stella ligt te diep in gedachten te lezen.
Pas als ik haar heen en weer schud legt ze het boek weg en lopen we samen naar de tafel om dan te eten.
"Waar is de zout?"Vraagt ze
"Oeps vergeten"zeg ik en sta op en loop naar het kastje om de zout te pakken.
Als ik het heb geef ik het aan Stella die daarna niks zegt maar dat ben ik wel gewent.
Stella doet wat zout op het ei en propt het gelijk helemaal in haar mond.
Ik begin hard te lachen als ik zie hoe ze er uit ziet.
Stella kijkt me beledigt aan en kauwt verder.
Als we het op hebben loopt Stella een beetje chagrijnig de kamer uit.
Ze heeft weer een ochtendhumeur, Dat komt er van als je 's nachts gaat jachen.
Dan klopt er iemand op de deur.
Ik loop rustig naar de deur maar als hij open is schrik ik me rot.
Het zijn soldaten van de koning.
"Laat ons binnen"zegt een soldaat streng
Ik laat ze binnen en pak een handdoek en pak snel het boek van Stella om het te verstoppen zonder dat de soldaten het zagen.
Een soldaat loopt naar me toe en zegt:"Wie is die vampier we weten dat jij het weet zeg op!
"S-sorry maar ik weet niet wat jullie bedoelenStotter ik
"Dat weet je wel kom op wie is het zeg het nu anders nemen we je mee!"
Ik kon moeilijk mijn beste vriendin verraden dus ik hield mijn poot stijf en zei niks.
Toen grepen 2 sterke soldaten me vast en tilden me op.
"LAAT ME LOS"Gilde ik uit.
Een andere soldaat pakte een spuit en prikte in me arm.
Heel langzaam dommelde ik weg en viel in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen