Foto bij De 100e Hongerspelen - 64

@iedereen die zich zorgen maakte om de nummering: gewoon foutje getypt ;) heb het aangepast

Xandrijn rekte zich uit. Alles deed pijn. Zijn maag en keel protesteerden, hij had nog geen eten of drinken kunnen bemachtigen. Bovendien was hij stijf van de hele nacht in de boom te zitten. Door de oncomfortabele houding en de angst om te vallen had hij niet veel geslapen. Met pijnlijke spieren klom hij uit de boom. Hij dacht na, eerst had hij natuurlijk eten en water nodig. De vraag was waar hij dat kon vinden.

***

Meteen na het ontbijt haastte Katniss zich naar de andere mentoren, ze wilde weten hoe het met Ian, Vania en Rue was. Peeta sliep nog, hij was de vorige avond laat opgebleven. Toen hij ging slapen was alles nog in orde met hen.
“Ha, Katniss, ook al wakker?” Het was Toista. “Alles oké met hen hoor.”
“Bedankt”, zuchtte Katniss opgelucht. “Jij bent ook vroeg.”
“Tja, ik kan niet afwisselen met een partner hé.”
“Ach, je kan gerust op ons rekenen”, bood Katniss aan. “Je moet af en toe ook slapen, weet je.”
“Bedankt, dat zal ik onthouden”, stemde Toista in.
“Maar goed, hoe staan ze ervoor?”
“Ian zit in een buurt waar veel tributen zitten, helaas de meesten eenzaten”, vertelde Toista. “Maar hij is nog niemand tegengekomen. Vania is alleen, maar heeft nuttige dingen in haar rugzak zitten en zit in de buurt van water, enkel heeft ze het nog niet gevonden. Xandrijn heeft het grootste probleem, hij heeft nog niks gegeten of gedronken. Rue is veilig, Seija uit zeven zorgt voor haar. Odette uit vier, die beroeps, heeft hen een paar spullen gegeven, waaronder een kaart van de arena. Als Vania niet compleet van hen wegloopt vinden ze haar vandaag nog.”
“Fijn”, zei Katniss opgelucht. “Over de meisjes hoeven we ons dus even niet te veel zorgen te maken.”

Pattie, de mentor van Odette uit vier, kwam naar hen toe.
“Blijkbaar heeft Odette een zwak voor dat meisje”, merkte ze op.
“Daar lijkt het op ja”, knikte Katniss. “Al begrijp ik niet waarom, ze lijkt me een typische beroeps.”
“Dat is ze ook”, zei Pattie. “Ze heeft er jaren voor getraind, er is op haar ingepraat zodat ze het niet erg meer vindt om mensen te vermoorden om zelf te kunnen winnen. Maar ze heeft één zwak punt, en juist dat heeft Rue geraakt.”

Reageer (7)

  • DamonEnzo

    Heb vandaag al 64 hoofdsstukjes gelezen goed he?

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Omg, ik wil het xwakke punt weten! *zwakke, sorry. Heb je mijn gebrabbel over vanalles gemist? ^^
    Zwakkepuntideetjesdiehelemaalnergensopslaan: 1. Rue lijkt heel erg op haar zusje 2. Ze houd van kleine kinderen 3. Euhm, 1&2 samen? (Ben echt heel inspiloos)

    xx(A)

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    wat is da zwak punt dan ?

    1 decennium geleden
  • Eef95

    snel verder

    1 decennium geleden
  • AyaMalik

    Snel verder :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen