De 100e Hongerspelen - 51
Iemand die nooit ook maar één vechtscène schrijft staat op het punt haar personages de arena in te gooien...
Wish me luck!
Wish me luck!
brief
Tot Vania’s opluchting was Katniss de eerste die binnen kwam.
“Hé, Vania, ben je al lang wakker?”
“Nog niet zo lang”, zei Vania. “Katniss, ik heb een brief geschreven. Zou jij die aan mijn ouders willen geven als ik het niet overleef?”
“Natuurlijk Vania, maar ik geloof in jou, je kan het echt wel overleven hoor. Geef het niet op.”
“Weet ik, ik ga ervoor”, beloofde Vania.
“Doe dat, meisje”, glimlachte Katniss. Ze omhelsde Vania kort.
***
“Ik wil niet”, huilde Rue.
“Rue, het kan niet anders”, zei Toista zacht. “Niemand wil dit.”
“Maar ze gaan me pijn doen!”
“Rustig, Rue”, zei Carsta. “Luister, ik heb een plan. Als je doet wat ik zeg zal niemand je veel pijn doen, goed?”
“Echt?”, vroeg Rue ongelovig.
“Echt”, beloofde Carsta.
“Carsta, …”, begon Toista.
“Vertrouw ons, Toista”, zei Shirley. “We leggen het straks wel uit. Er is een plan. Ian, Vania, Rue en Xandrijn hebben niet te veel te vrezen.”
***
Het was tijd. Ian en Vania omhelsden en zoenden elkaar voor ze de hovercraft ingingen. Ze hadden afscheid genomen van Katniss, Peeta en Effie. Haymitch was ook nog even langs gekomen.
“Hoe is het met Rue?”, kon Vania niet laten nog even te vragen.
“Goed, voor zover we weten”, zei Katniss. “Zo goed het kan zijn nu ze de arena in moet.” Vania knikte. Tegen haar zin liet ze Ian los. Ze stapte op de touwladder en voelde meteen dat ze niet meer kon bewegen. Ze werd de hovercraft in getrokken. Zoals Katniss had verteld kreeg ze meteen een volgchip. Het was behoorlijk pijnlijk, en ze was bang over hoe Rue daarop zou reageren. Vania was opgelucht toen ook Inne de hovercraft in gehaald werd.
“Eet wat”, zei Inne. Er stond nog heel wat eten, een behoorlijk grote maaltijd.
“Ik heb vanochtend al veel gegeten”, zei Vania.
“Drink dan”, zei Inne. “Het kan best zijn dat je meer dan een dag geen drinken meer vindt.” Vania knikte en nam wat water, dat ze met kleine slokjes opdronk. Af en toe nam ze ook een hap van een broodje, maar ze had echt genoeg gegeten en gedronken.
Reageer (9)
Vania is lief, bij die spuit denkt ze meteen aan Rue <3333
1 decennium geledenMooi geschreven/beschreven <3333
Snel verder, please!
1 decennium geleden<3
1 decennium geledendoorr
1 decennium geleden