Na een hele tijd gevlogen te hebben, besloten ik en Gizmo ergens een pauze te houden. Met een klap landt Gizmo op de grond en spring ik van hem af.
"We houden even een pauze Gizmo, rust maar lekker uit," zeg ik tegen mijn vliegende bizon, waarna hij een hele luide brul laat horen.
"Dat dacht ik ook," zeg ik tegen mezelf. Terwijl Gizmo op zijn rug rolt, zoek ik eten.

Nadat ik een hele stapel met fruit had verzameld, breng ik het terug naar mijn 'kamp'. Gizmo lag al die tijd te pitten terwijl ik al het eten zocht! Dan hoor ik ineens een tak verderop kraken. Ik ga meteen in mijn gevechtshouding staan.
"Wie is daar?" roep ik naar niets. Een hele tijd hoor ik niks, totdat er een maki uit de bosjes springt en zijn oren laat hangen.
"Gizmo.." begin ik stotteren. "het is een.."
Gizmo komt half grommend overeind en verveeld kijkt naar het wezen.
"Maki!!" gil ik door het hele gebied heen, waardoor er vogels uit de bomen vliegen. Met een sprint ren ik naar de maki toe en wil hem beetpakken, totdat ik ineens een waterzweep van iemand opvang.
"Auw!" zeg ik half fluisterend. Op dat moment springt er een jongen uit de bosjes.
"Oh, sorry ik zag je niet! Je sprong zo voor mijn prooi!" stamelt de jongen verbaasd.
"Prooi?" vraag ik verward.
"Je gaat hem opeten?"

"Dat wilde ik net, maar hij is ontkomen," zegt de jongen droog.
"Ah nou!" roep ik boos uit en ga in een kleermakerszit op de grond zitten, nadat ik erachter ben gekomen dat de maki echt weg is.
"Ik ben Rick trouwens," stelt de jongen zich voor.
"Eileen," zeg ik , terwijl ik zijn hand schud. Rick kijkt fascinerend naar mijn hand.
"Een pijl.. Ben je een luchtmeester?" vraagt Rick blij.
"Uh, ja. Hoezo?" vraag ik verbaasd.
"Ik heb nog nooit een luchtmeester gezien! Laat is wat van je luchtstuur kunsten zien!" roept Rick enthousiast.
"Nee, ik ben mijn krachten aan het sparen voor mijn zoektocht,"
"Waar ben je op zoek dan?"
"Mijn tweelingzus,"

"Loopt er nog een tweede jij rond?" vraagt Rick verbaasd.
"Ja, ik weet alleen niet hoe ze eruit ziet, alleen dat ze een vuurmeester is," leg ik aan Rick uit.
"En ik zou me god niet weten waar ik zou moeten beginnen met zoeken,"
"Dat weet ik wel!" roept Rick enthousiast.
"Waar?" vraag ik nieuwsgierig.
"Je zou een goede start kunnen maken in Republic city,"
"Maar dat is toch een hele grote stad?" vraag ik verafschuwend.
"Ja, daar zou ze ook heel goed kunnen rondlopen! Ik wil best je gids zijn daar," zegt Rick tegen me.
"Deal!" roep ik en schud zijn hand.

Terwijl Rick krampachtig op Gizmo klimt, moet ik een paar diepe zuchten laten. Ik ga echt naar Republic City.. Zo erg kan het toch niet zijn daar?
"Niet zo dagdromen! Laten we vertrekken op dit ding," piept hij het laatste er uit. Ik kan een duivels lachje niet laten en kijk hem grijnzend aan.
"Het is een vliegende bizon en zijn naam is Gizmo,"
Daarna kijk ik naar Gizmo en kijk naar de blauwe lucht.
"Gizmo, Jip Jip!"

Nadat Gizmo is opgestegen, hoorde je nog van kilometers ver weg een vrouwengil van Rick.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen