Foto bij 016.

Ik rekte me geeuwend uit en wierp een blik op de klok.
Zes uur ’s ochtends.
Kreunend draaide ik me weer om en ik drukte mijn kussen op mijn hoofd.
Het had echter allemaal geen zin, ik was klaarwakker. Sarah sliep ongeveer tot een uur of 7, en ik besloot om eens een lekkere lange douche te nemen.
De warme stralen die over mijn lichaam gleden lieten me ontspannen en ik legde genietend mijn hoofd in mijn nek.
Het was lang geleden dat ik zo lang de tijd voor mezelf had kunnen nemen. Na een half uur stapte ik uiteindelijk de douche uit en ik kleedde me lekker warm aan.
Ik keek naar buiten, zag een dun laagje sneeuw liggen, en realiseerde me dat het over twee weken al kerstmis was.
Ik was zo afgeleid door Niall en de andere jongens dat ik er nog helemaal niet bij had stilgestaan.
Ik had alleen vorig jaar kerstmis gevierd met Sarah, ook al was ze er toen nog te jong voor om alles te begrijpen. Het was meer omdat ik me verplicht voelde om Sarah een leuke kerst te geven.
Over een half jaartje zou ze drie worden, dus ze was nu oud genoeg om te begrijpen dat ze cadeautjes kon krijgen van de Kerstman als ze lief was.
Nadat ik helemaal verzorgd was werd Sarah langzaam wakker en ik liet haar even in het babybadje spelen.
‘We gaan vandaag een kerstboompje kopen.’ Zei ik terwijl ik Sarah in haar kinderstoeltje stopte.
‘Waarom?’
‘Omdat de Kerstman ons anders geen cadeautjes geeft. De Kerstman kijkt altijd wie er lief zijn geweest, en die krijgen cadeautjes.’ Probeerde ik zo goed mogelijk uit te leggen.
‘Waarom?’
Ik gromde zacht en zette haar brood op een bordje voor Sarah neer.
Ik voelde mijn telefoon trillen en keek naar het binnenkomende smsje.
Wat ga je doen vandaag? Kus N.
Ik glimlachte en tikte snel in dat ik kerstinkopen wilde gaan doen.
Je kunt ook bij ons Kerst vieren. We vieren het altijd met een grote groep. Ieders familie komt dan hierheen.
Ik beet op mijn lip en streek Sarah afwezig over haar haren.
Lijkt me leuk. Neemt alleen niet weg dat ik alsnog inkopen moet gaan doen. Typte ik uiteindelijk.
Sarah had haar brood op en ik zette de TV voor haar aan. Terwijl ze naar Barbapappa keek ruimde ik de tafel af en at zelf snel een bakje yoghurt.
Een luid geklop liet me opkijken en ik wierp een blik op Sarah alvorens ik naar de voordeur liep.
‘Hallo!’ Riepen vijf verschillende stemmen me toe.
Ik lachte even en liet de jongens binnen.
‘Barbapappa!’ Gilden ze, en enkele minuten later was Sarah omringd door haar vijf grote idolen.
Ze glimlachte even naar ze en richtte zich weer op de TV.
‘Wat doen jullie hier?’ Vroeg ik na een tijdje.
‘Niemand gaat alleen kerstinkopen doen.’ Zei Niall schouderophalend.
‘We besloten dat wij zelf ook nog inkopen moeten doen, en als jij het bij ons komt vieren..’ Harry keek me grijnzend aan en ik glimlachte even terug.
Toen de keuken weer schoon was ging ik op de rugleuning van de bank zitten en keek hoofdschuddend neer op de aan de TV gekluisterde jongens.
‘Barbapappa is leuk hoor! Niet waar, Sarah?’ Vroeg Louis vrolijk.
Sarah knikte enthousiast en keek me met kuiltjes in haar wangen aan.
‘BarbaMama! BarbaSarah! BarbaNiall! BarbaLouis! BarbaHarry! BarbaLiam en BarbaZayn!’ Wees ze ons allemaal aan.
Ze giechelde en de jongens lachten uitbundig mee.


Hoi abo's(: Vinden jullie het verhaal nog leuk?
Als jullie mijn schrijfstijl fijn vinden; ik heb ook nog twee andere 1D-stories lopen:
I'll try to love you - Zayn Malik
Wrong Number - Harry Styles

Reageer (8)

  • AgentNialler

    Door de te schattige Sarah maakt barbaJill een spastische beweging en krabte haarzelf perongeluk auwtsj...

    1 decennium geleden
  • VeerleClifford

    Aaawwwwh(H)
    Zoo lief, kan hier geen genoeg van krijgen

    1 decennium geleden
  • fxirytale

    Haha ik hou van mn kleutersss.

    1 decennium geleden
  • xMissMarije

    Leuk geschreven snel verder

    1 decennium geleden
  • FollowDreams

    Snel verder (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen