Danney de Jong

11-Juni-2009

Het is stil in de cel. Veel gesprekken gehad en dagen zitten huilen.
Ik wou weten hoe het nu met Ilma en mij maten gingen. En natuurlijk mij vader.
Er komt een meneer binnen en verzoekt mij mee te komen.
Zittend in een ruimte te wachtten terwijl je niet eens weet wat er gaat gebeuren.

Als ik in de ruimte zit komt er een politie man aangelopen.
‘’Danney, Ik heb slecht nieuws voor je. Je vader is overleden. Je mag hem zien als je wilt.’’ Zegt hij.
Huilend zit ik in de auto op weg naar het ziekenhuis om mij vader te zien.
Met moed in mij schoenen loop ik naar binnen in het ziekenhuis. We zijn al vlakbij de kamer waar mij vader ligt. Maar ik kan het niet zien.
Toch loop ik naar binnen en zie ik inderdaad mij vader liggen.
Snikkend val ik op de grond neer.
Het lijkt wel uren te duren voordat ik weer gekalmeerd ben.

13-Juni-2009

Vandaag zou de begrafenis zijn. Helaas ben ik de enigste familie lid nog en sta ik alleen met een paar vage kennissen. Het was droevig. Na de begrafenis kreeg ik de uitslag. Dat ik ook ziek ben en ik het zelfde heb als wat mij vader had toen hij nog leefde.
Ik besluit een brief te schrijven aan Ilma.

Lieve Ilma,

Ik heb vandaag een begrafenis gehad van mij vader. Hij is overleden aan die ziekte.
Met mij gaat het niet goed omdat ik te horen heb gekregen dat ik hetzelfde als mij vader heb.
Ik stuur deze boodschap naar je zodat je weet dat ik niet meer lang zal leven..
Maar jij moet doorgaan met leven omdat jij het kan en ik weet zeker dat alles goed komt wat er ook gebeurt.
In de hemel zal ik naar jouw kijken en jouw proberen te beschermen.
Hou je goed lieve Ilma.
Ik hou van je.

Xx Danney


Huilend lees ik de korte brief over en moe val ik in slaap.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen