Zoals gezegd gebruikt deze RPG dobbelstenen om te bepalen of iets wel of niet lukt. Hier staat beschreven hoe dit geregeld word. Ook staat beschreven hoe vechten, een van de acties waarbij dobbelstenen het belangrijkst zijn werkt.

Dobbelstenen: Dobbelstenen rol je op deze site. Je typt als naam de voornaam van je personage in. Zo kan ik controleren of je echt maar een enkele keer hebt gerold. Je rolt 1d12+(relevante skill). Als ik alles verwerk zal ik kijken naar wat je gerold hebt en of dat genoeg is om te doen wat je wilt doen. Meestal zal je om en nabij de 10-12 moeten rollen. Voor simpele of moeilijke dingen verandert het een beetje, maar zo weet je ongeveer wat het resultaat is. Bij alle worpen gaat het om een d12.
*Ik zal de dobbelstenen voor de NPC's gooien en ze erbij posten.
Ik weet dat het allemaal zo nog een stukje ingewikkelder word voor jullie, maar zo is het ook een stuk transparanter. Zo weten jullie dat jullie niet alleen aan mijn grillen zijn overgeleverd en is het een beetje eerlijker.

Vechten: Zodra twee personen proberen bij elkaar de hersens in te slaan, komen deze regels in het spel.
Gevechten spelen zich af in rondes. Iedere ronde duurt ongeveer 5 seconden. Je kunt in een ronde lopen (ongeveer 10 meter lopend, en iets van 50 rennend. Ik bepaal of je het haalt) en twee acties ondernemen. Die twee acties kunnen van alles zijn variërend tot extra loopbeurten tot aanvallen tot een wapen tevoorschijn halen. (Praten en het herladen van bogen en andere kleine, snelle handelingen tellen niet tegen de twee acties die je uit kunt voeren in een beurt. Je kunt dus gewoon praten terwijl je vecht, binnen wat redelijk is natuurlijk.)

Een ronde gaat ongeveer zo:
1: De GM bepaalt dat het vechten is begonnen
2: De spelers besluiten wat ze willen doen
3: De spelers rollen voor hun acties (aanvallen of toveren bijvoorbeeld)
4: Spelers besluiten of ze Awesomeness willen gebruiken (meer over dit later)
5: Er wordt gekeken naar de Dexterity van de personages. Degene met de hoogste Dexterity mag als eerste
6: De GM rolt voor de NPC's en bepaalt hun acties
7: De GM rolt voor de verdediging
8: De GM voegt alles samen.
9: Vervolgens volgt stap 1 weer, en zo doorlopen we het rijtje tot alle vijanden (of jullie) dood zijn.

*Ik wil jullie er nogmaals op wijzen dat jullie lot afhangt van wat jullie willen doen, de regels, mij en van de dobbelstenen. Als je besluit het in je eentje 6 mensen aan te vallen met een lepel is er een grote kans dat je sterft. De dood is permanent. Denk dus goed na voordat je iets doet. Ik kan jullie ook sterk aan raden om zodra we 6 mensen te hebben toch nog onderling te kijken of jullie een goede groep hebben, waarbij jullie met zijn allen alles aan kunnen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen