Foto bij De 100e Hongerspelen - 44

“Succes dan”, wenste Inne haar. “Oh ja, Carsta vroeg me te zeggen dat Rue een speciale jurk heeft, ze kan er mee vliegen.”
“Wauw”, zei ik verbaasd. “Maar waarom moet ik dat weten?”
“We hebben zo’n vermoeden dat dat straks wel handig kan zijn”, knipoogde Inne. “Kom, we gaan naar de liften, Ian wacht vast al op je.”


Samen wandelden ze rustig naar de liften, de jurk reageerde amper. Maar toen ze Ian zag kon Vania het niet laten. Ze rende recht op hem af en vloog in zijn armen. De rok vlamde prachtig.
“Wauw, Inne, dit is werkelijk prachtig”, vond Katniss. “Bijna nog beter dan mijn interviewjurk.”
“Ach, zonder Portia zou het me nooit gelukt zijn”, wimpelde Inne het compliment af.
“Gek, jij kwam met het idee hoor, ik heb amper iets gedaan”, protesteerde Portia. “Kom, we moeten gaan nu.”

***


Vania werd stilaan toch wat zenuwachtig. Samen met de andere tributen zat ze in een halve cirkel om Ceaser Flickerman heen. Dit jaar was groen zijn kleur. Ze kon amper geloven dat het nog steeds dezelfde man was die ook Katniss en Peeta had geïnterviewd, hij zag er echt niet ouder uit dat op de video, en dat was toch al heel wat jaren geleden.

De mannelijke beroeps kwamen allemaal heel strek over, onverslaanbaar. Dat gevoel had ze ook bij Jillana uit 2 en Odette. Enkel Parel had een andere tactiek: sexy en verleidelijk. Wat een dom wicht, vond Vania. Van Kayla, district 5, kon ze maar moeilijk hoogte krijgen, de ene moment leek ze best vriendelijk en wat later was ze behoorlijk arrogant. Met de tributen uit zes had Vania ook medelijden: het bleken vader en dochter te zijn. Dat was minstens even erg als zijzelf en Ian. Voor Seija’s interview had ze bewondering. Die was vriendelijk in het begin, maar eens haar mening gevraagd werd over het capitool en de Spelen zei ze onomwonden dat het één grote schande was. Vania was gewaarschuwd dat niet te doen, het was niet goed voor sponsors, maar ze moest toegeven dat ze er echt respect voor had.

Reageer (7)

  • Ironwhisper

    mijn favoriet is Ian

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Hoe ziet Ians pak eruit?

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Verderheid? Dat is dus mijn manier om te zeggen; VERDERVERDERVERDER, want dit is zo een goeie story, en je schrijft super, EN IK WIL NOG EEN DEELTJE!!!!
    En dat zeg ik dus in een simpel "Verderheid?".
    Vind ik wel knap van mezelf (lol) (cool) :O
    Deze story: (Y)(Y)(Y)
    xxxxxxxxxxLoveThiiiiiiissssssssss <33333333333333333333

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    snel verder xD

    1 decennium geleden
  • Artgirlrb

    Cool :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen