Foto bij De 100e Hongerspelen - 43

Vania was ontzettend nieuwsgierig naar haar interviewjurk, maar helaas werd ze gedwongen eerst het voorbereidingsteam te trotseren. Gisteren was de hoofdspelmaakster nog even langs geweest. Ze leek best aardig, al dacht Vania dat dat maar show was. In ieder geval was het definitief, ze zou vanavond samen met Ian geïnterviewd worden. Rue had ze ook nog even gezien. Het was de bedoeling geweest om vandaag nog even met haar te gaan trainen, maar de dokters twijfelden of haar elleboog dat al aankon. Vania maakte zich dus zorgen om het meisje, hoe zou het morgen in de arena zijn? Als ze haar elleboog nu nog niet kon gebruiken…
Ze was opgelucht toen Inne binnenkwam en het voorbereidingsteam weg stuurde.
“Hebben ze je niet te veel vervloekt?”, vroeg ze aan Vania.
“Geen idee, ik zat met mijn gedachten ergens anders”, luidde het antwoord.
“Bij je jurk misschien?”, plaagde Inne.
“Onder andere, ik ben benieuwd.”
“Nou meid, het was geen makkelijke opdracht hoor. Een smoorverliefd meisje in vuur en vlam, tot daar aan toe. Maar daar nog eens het moederlijke type in weergeven”, Inne schudde haar hoofd. “Maar goed, het is uiteindelijk toch gelukt.” Vania keek nieuwsgierig naar de kledinghoes. “Ogen dicht, als jij het mij zo moeilijk maakt mag je lekker nog wat langer wachten.” Vania sloot haar ogen en voelde al snel de jurk over haar lichaam glijden. “Beter dan ik verwacht had”, zei Inne. “Ogen open, meid.” Vania slaagde een verrukt kreetje. Het was een lange, vrouwelijke rode jurk. Sexy, maar niet té. Hij was in één woord prachtig.
“Bedankt, Inne”, zei Vania oprecht. “Ik had nooit gedacht dat ik ooit zo’n prachtige jurk zou dragen.
“Huppel maar eens door de kamer en draai wat rond”, glimlachte Inne. Vania deed verbaasd wat haar gevraagd werd. De rok leek meteen in brand te staan, de beweging van de vlammen hingen af van haar eigen bewegingen en verdwenen ook zodra ze weer stil stond.
“Wauw, ik kan het bijna niet geloven”, verzuchtte Vania.
“Wat denk je, gaat dit je helpen bij je interview dadelijk?”
“Zeker”, knikte Vania. “Ik ben er helemaal klaar voor.”
“Succes dan”, wenste Inne haar. “Oh ja, Carsta vroeg me te zeggen dat Rue een speciale jurk heeft, ze kan er mee vliegen.”
“Wauw”, zei ik verbaasd. “Maar waarom moet ik dat weten?”
“We hebben zo’n vermoeden dat dat straks wel handig kan zijn”, knipoogde Inne. “Kom, we gaan naar de liften, Ian wacht vast al op je.”


Klein vraagje: wie is jullie favoriete personage tot nu toe? (A)

Reageer (12)

  • Gunderson

    rue ze is cutieeeee en Katniss altijd

    9 jaar geleden
  • mabloempje

    Rue of corse (A)

    1 decennium geleden
  • Evaaaaa

    Mijn favo persoontje is Ian.

    1 decennium geleden
  • xKimberley24

    Ze zijn allemaal zo leuk :S
    Maar ik denk toch Rue :)

    1 decennium geleden
  • wildheart

    ik weet het niet goed... Ik vind ze allemaal heel erg leuk! Omdat ik je verhaal zo leuk vind!! Haha!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen