Foto bij De 100e Hongerspelen - 41

Katniss knikte en haalde de tweede brief uit de enveloppe. Hij was van Adriënne. Aarzelend maakte ze hem open.

Katniss,

Ik wil je waarschuwen. Mijn vader is ontzettend kwaad vanwege die hele geliefdenact. Ga niet in op het voorstel van Peli als het niet echt is. Mijn vader is vastbesloten Ian en Vania te laten sterven, en iedereen met wie ze vaak optrekken. De meeste spelmakers zijn hier gelukkig tegen, dus maken ze een kans, maar jullie moeten echt opletten met wat je doet. Mijn vader voert iets in zijn schild.

Ik hoop dat je me kunt vergeven omdat ik bij de Spelmakers zit, ik heb hier echt niet zelf voor gekozen.

Adriënne


Katniss zuchtte. Wat moest ze hiervan denken? Brachten ze Rue en Xandrijn nu in gevaar? Nee, besefte ze, Rue niet, die maakte alleen nog minder kans. En Xandrijn… Hij maakte sowieso weinig kans sinds hij had besloten Ian, Vania en Rue te helpen. Enkel met nog meer bondgenoten maakte hij een kans.

***


Inne en Portia waren dolenthousiast over het idee om Vania en Ian samen te laten interviewen. Van Katniss argument dat Adriënne het had afgeraden trokken ze zich weinig aan, ze vertrouwden Adriënne niet. Bovendien paste dat perfect in hoe Vania en Ian zich tot nu toe gepresenteerd hadden.

Het was tijd om naar de punten te kijken, en gespannen zat iedereen voor de televisie. De beroeps hadden hun gebruikelijke hoge scores. Er waren nog tributen met hoge scores, hoewel het eerder schommelde tussen de zes en acht. Pas toen district elf aan de beurt was lette iedereen echt goed op. Xandrijn had een acht, een goede score. Rue had maar een drie.
“Dat geeft niet”, vond Katniss. “Niemand zal nu nog veel aandacht aan haar besteden. Voor sponsors rekent ze sowieso het beste op haar leeftijd.” Het beeld versprong.
“Wauw, een elf”, zei Ian verbaasd. Katniss lachte.
“Dat komt me héél bekend voor. Maar pas wel op, zo’n score is ook gevaarlijk, dat geeft de anderen een reden om op je te jagen.”
“Maar dat zagen jullie al aankomen, hé?”, vroeg Ian.
“Ja, dat wisten we op voorhand.” Vania had een zes.
“Niet echt goed hé?”, vroeg ze teleurgesteld.
“Het is perfect”, vond Peeta. “Niet opvallend, niemand zal specifiek op jou jagen, dat was net onze bedoeling.”
“Inderdaad”, stemde Katniss in. “Je hebt sowieso sponsors genoeg. Het is een goede compensatie voor Ians score.”

Reageer (4)

  • Eef95

    Inderdaad heel bekent maar van waar ook weer (A)

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    euhm kwil egt da ze het hale iedereen moe leve behalve die van beroeps ma da zal zwzo ni lukke xD
    snel verder(Y)

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    One of te best storys ever!
    Omg heb nu zo'n dorst maar als ik weg ga achter deze computer springt mijn zusje erachter >.<
    HELP MEEEEE..
    xxxIkHebDorst

    1 decennium geleden
  • Artgirlrb

    Goeie story :)
    snel verder please xD :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen