In een gezellige woonwijk in het hartje van Engeland wonen Devon en zijn vader John. Het was er zeven uur 's avonds en nog steeds warm weer. Zijn vader had hem aangezet om zijn boekentas te maken voor het nieuwe schooljaar, volgende week. Hij was op zijn kamer in zijn bureau aan het rommelen en besefte dat zijn nieuwe boeken daar niet inlagen. Vloekend stormde hij de trap af en riep geërgerd naar zijn vader:"Waar heb je mijn nieuwe schoolboeken gelegd?" "Ik heb ze op zolder bewaard." "Ach, dat is waar ook, sorry", zei hij verlegen. Hij liep weer de houten trap op, die kraakte omdat die al oud was. Devon deed het luik op de overloop boven hem open en klikte de opvouwbare trap eruit zodat hij naar boven kon. In de stoffige zolder was al jaren niets meer onderhouden, dus moest hij zich telkens weer opnieuw bukken voor spinnenwebben. Hij was al lang niet meer op zolder geweest en dus kon hij zich niet meer herinneren dat die zolder eigenlijk zo leeg was. Behalve de doos met zijn nieuwe schoolboeken, die zijn vader daar hed gezet, stonden er op zolder oude tuinmeubelen, een oude kleerkast en in het hoekje een houten kist met een hangslot erop. Hij ging naar de kist en zette hem ervoor. Ondertussen kwam zijn vader ook de zolder op en zei tegen Devon: "heb je je boeken... Wat ben je aan het doen?" "Ik was gewoon..." John, die hem in de rede viel zei: "Je moet niet te veel in andermans zaken neuzen, dat is onbeleefd.", zei hij wijzend naar het luik en met nogal gefronste wenkbrauwen. Eens terug op zijn kamer was Devon aan het nadenken wat hij zou verbergen in die kist. Was het misschien iets waardevols? Een ketting of zoiets. Of nee, hij wil me misschien verrassen. Ja, dat zou het wel zijn, dacht hij.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen