Foto bij 27.

Veel lees plezier!
X.

‘En als ik nou zeg dat je het voor een deel mag overschrijven voor deze ene keer’ ‘ Dan zal ik zo snel mogelijk schrijven en omkleden en naar het Quiditch stadion komen’ ‘En ik ook’ zei Ron. ‘Jeej!’ ik gaf ze het opstel. ‘Ik ga Fred en George ook vragen!’ ‘Wat ga je vragen?’ hoorde ik 2 stemmen achter me. Ik draaide me om en zag Fred en George. ‘Ik wou vragen of jullie ook mee wouden vliegen’ ‘Ja leuk!’ zeiden ze inkoor en renden ze de trap op. Ik stond ook op en ging ook wat warmers aantrekken. Toen ik beneden kwam vroeg Wood wat ik ging doen. ‘Ik ga met Harry, Ron, Hermoine, Fred en George vliegen in het Quiditch stadion’ ‘Mag ik mee?’ vroeg hij. ‘Ja natuurlijk, we zien je in het stadion’ onderweg hadden Harry, Hermoine, Ron, Fred en George de grootste lol, we kwamen we Peeves tegen die nu waarschijnlijk ergens een lokaal kort en klein te slaan omdat hij niet tegen ons was opgewassen. Op het veld deden we eerst een paar opwarm rondjes, ik genoot van de wind in mijn haren en gezicht. We deden ook wedstrijdjes maar hielden daar snel me op omdat Harry en ik de hele tijd wonnen. Ik ging wat voor mezelf doen op mijn bezem, iets wat ik al lang wou doen en thuis ook deed. De speciale zelf verzonnen en geleerde bewegingen. Na dat gedaan te hebben hoorde ik een aantal mensen klappen. Schijnbaar waren er een aantal mensen komen kijken. Wood die ook gearriveerd was kwam naar me toe gevlogen en ook Flint kwam naar me toe gevlogen, zo te zien zou eigenlijk het team van Slytherin moeten trainen. ‘Omg Rose!’ riepen ze tegelijk. ‘Wat’ grinnikte ik. ‘Waar heb je dat geleerd?!’ vroeg Wood veel te enthousiast. ‘Thuis achter in de tuin op ons Quiditch stadion’ antwoordde ik droog. ‘Hebben jullie een eigen Quiditch stadion?!’ riep Flint uit. ‘Ja’ antwoordde ik droog. ‘Wil je alsjeblieft in ons Quiditch team komen?’ vroegen Wood en Flint weer tegelijk. ‘Mag dat dan?’ ‘Eigenlijk niet maar en worden uitzonderingen gemaakt’ antwoordde Flint terwijl hij naar Wood keek. ‘Ik zal er over denken maar dan hebben we nog een probleem ik zit bij 2 afdelingen’ ‘O ja nou dan moeten we dat ook maar zien op te lossen als je erbij bent’ zei Wood. ‘En nou van het veld af! Slytherin moet trainen en het is een besloten training!’ Riep Flint over het veld. Hij draaide zich weer naar mij en zei ‘Tenzij jij erbij wilt zijn’ en hij glimlachte. Ik moest moeite doen om geen vies gezicht te trekken al deed Wood geen moeite. Hij was echt nog lelijker en trol achtiger als hij lacht. ‘Nee bedankt, ik begin het koud te krijgen en honger. Ik geloof dat het middag eten zo begint maar toch bedankt’ zei ik en glimlachte terug. Ik vloog naar onder waar Harry, Hermoine, Ron, Fred en George stonden te wachten. ‘Wow waar heb je dat geleerd? En wat vroegen ze jou allemaal daar boven?’ vroegen ze allemaal door elkaar. ‘Jongens, jongens en meisje rustig, ik wil eerst naar binnen iets warmers aan trekken en wat eten oké?’ ze knikten en we liepen terug naar het kasteel.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen