Foto bij 24.

Veel lees plezier!
X.

De mensen om mij heen juichten allemaal en ik deed gewoon mee. Ik wist nu voor wie ik was, deze keer van ik voor Gryffindor. ‘He, schuif es een stukkie op’ ‘Hagrid!’ we kropen zowat bij elkaar op schoot, zodat Hagrid er kon zitten. ‘Ik zat te kijken vanuit me huisie’ zei Hagrid en hij klopte op een grote verrekijker die om zijn nek hing. ‘Maar da’s nooit ’t zelfde als in ’t stadion. The Snitch is nog nergens te bekennen hè?’ ‘Nee’ zei Ron. ‘Harry heeft nog niet veel te doen gehad’ ‘Maar hij is ook nog niet in de problemen gekomen. Da’s tenminste iets’ zei Hagrid. ‘Slytherin is in Quaffle bezit’ zei Lee. ‘Chaser Punnik ontwijkt twee Bludgers, twee Weasley’s en Chaser Bell en scheurt naar de… hé wacht eens even was dat the Snitch?’ Harry schoot richting the Snitch net als de Seeker André Hilarius van Slytherin. Nek aan nek spurten ze naar the Snitch. Harry was sneller dan Hilarius. BENG! Marcus Flint had Harry opzettelijk geblokt. ‘Overtreding!’ riepen we. Gryffindor kreeg een vrij schot op doel. Dean schreeuwde ‘Stuur die vent het veld af scheids! Rode kaart!’ ‘Dit is geen voetbal’ herinnerde Ron hem. ‘Je kunt geen spelers het veld afsturen en wat is een rode kaart?’ ‘Ze mosten de regels veranderen! Flint had Harry wel van zijn bezem kennen donderen’ We hoorden dat Lee heel erg zijn best moest doen om niet partijdig te worden. ‘Goed na dat flagrante en weerzinwekkende staaltje valsspelerij’ ‘Jordan!’ Gromde Professor McGonagall. ‘Ik bedoel na die overduidelijke en smerige overtreding’ ‘Jordan, ik waarschuw je!’ ‘Oké oké. Flint helpt de zoeker van Gryffindor bijna omzeep, wat iedereen kan gebeuren, neem ik aan, met Gryffindor nog steeds in Quaffle bezit. Slytherin is in Quaffle bezit, Flint heeft de Quaffle en passeert Spinnet, passeert Bell, krijgt een Bludger tegen zijn gezicht ik hoop dat hij zijn neus heeft gebroken. Grapje Professor. Slytherin scoort oh nee…’ de Slytherins juichten en ik klapte enthousiast. ‘Kweenie waar Harry denkt dat ie mee bezig is’ mompelde Hagrid. ‘Het kan zijn dat hij de controle kwijt is maar dat kan niet’ zei ik. Alle aanwezigen wezen naar Harry. Zijn bezem rolde om. Mijn adem stokte. De bezem had zo’n wilde zwiep gemaakt dat Harry eraf was gevallen. Hij had hem met een hand nog net vast kunnen pakken en bengelde nu onder aan de bezem. ‘Is er iets met die bezem gebeurd toen Flint hem blokte?’ verluisterde Seamus. ‘Ken niet’ zei Hagrid met een trillende stem. ‘Niks ken een bezem onklaar maken’ ‘Tenzij’ mompelde ik. Ik greep de verrekijker van Hagrid en keek naar de rij toeschouwers. ‘Wat doe je’ vroeg Ron. Hermoine kreeg ook in de gaten waar ik naar zocht en trok nu bij mij de verrekijker uit mijn handen. ‘Ik wist het wel’ zei Hermoine ontzet.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen