Foto bij De 100e Hongerspelen - 27

“Wat is er?”, bromde één van de Spelmakers verveeld, toen hij de groep tributen zag. “Als er te weinig eten is moet je niet bij ons komen klagen.”
“Het eten is genoeg, dank u”, zei Ian kalm. “Maar wij vinden het nodig even te melden dat een aantal tributen graag vechten, nog voor ze in de arena zijn. Ze hebben Rue uit elf opnieuw omver geduwd, zonder enige reden, en Rue is daarbij gewond geraakt.”
“We hebben het niet gezien, dus kunnen we ook niet ingrijpen”, bromde iemand.
“Een onschuldig kind!”, riep Xandrijn verontwaardigd.
“Wij zullen kijken wat we kunnen doen”, zei Adriënne kalm. “Als ze ernstig gewond is kan de verpleegster van de EHBO een verzoek indienen haar te laten verzorgen.” Een aantal tributen wilden protesteren dat dat niet genoeg was, maar Ian was hen voor.
“Dank u”, zei hij kalm. Adriënne knikte, en de Spelmakers keerden zich van hem af. Ian liep terug naar de eetzaal, gevolgd door de anderen.

***


“Meer kan ik niet doen”, zei de verpleegster, toen ze Rue’s elleboog gehecht had en de andere oppervlakkige wonden ontsmet.
“Zal ze er nog last van hebben in de arena?”, vroeg Vania.
“Ik ben bang van wel”, zuchtte de verpleegster. “Hoor eens, zou je even de andere tribuut van elf kunnen halen? Ik moet bij haar blijven, maar dan kan hij hun mentor halen terwijl jij bij haar blijft, je hoeft niet te ver weg dan.”
“Hoe lang blijft ze nog verdoofd, denkt u?”, vroeg Vania kalm.
“Een half uurtje ongeveer, waarom?”
“Ik zal haar mentor wel even halen”, stelde Vania voor. “Vind ik hem gewoon op hun verdiep, denkt u?”
“De mentoren kunnen op elk verdiep zitten als jullie moeten trainen”, zei de verpleegster. Ze gaf Vania een briefje. “Begin maar op haar eigen verdiep, en zoek dan de rest af. Dit briefje zorgt dat de vredebewakers je door laten.”
“Oké”, knikte Vania. Ze liep naar de liften en ging naar de elfde verdieping.

“Vania, wat doe jij hier?”, vroeg Katniss verbaasd. “Is er soms iets met Ian?”
“Nee, ik moest Toista komen halen, de beroeps hebben Rue weer doen vallen en deze keer is het ernstig. De verpleegster moest haar elleboog hechten.”
“Waarom stuurt ze Xandrijn dan niet?”
“Omdat ik zelf wou komen”, glimlachte Vania. Toista stond op en ging samen met Vania naar beneden.

Reageer (3)

  • Eef95

    Vania is zo lief :p

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    egt lief van vania ma ze had wel beloofd om bij rue te bijve hopelijk word die ni eerder wakker dan ze trug is
    snel verder(K)

    1 decennium geleden
  • Mallory

    Venia is echt super lief!!<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen