Foto bij De 100e Hongerspelen - 26

Vania knielde bij Rue neer en schrok toen ze zag dat diens elleboog behoorlijk hard bloedde. Zonder nog naar de anderen om te kijken nam ze Rue in haar armen.
“Sst, Rue”, suste ze het meisje. “Ik breng je naar de verpleegster, die helpt je wel. Je moet niet bang zijn, die pijn gaat wel weg.” Ze droeg Rue de eetzaal uit, recht naar de EHBO.


“Wat is er gebeurt?”, vroeg de verpleegster meteen toen ze Rue’s bloedende elleboog zag.
“De beroeps weer, ze hebben haar doen vallen”, zuchtte Vania.
“Zet haar hier maar neer”, wees de verpleegster. Ze bekeek voorzichtig Rue’s elleboog. “Dat moet gehecht worden”, zuchtte ze. Ze keek naar Vania. “Bedankt om haar te brengen, meisje, ga nu maar weer eten, ik zorg wel voor haar.”
“Nee!”, schrok Rue. Ze greep Vania’s hand met haar goede arm.
“Ik blijf”, zei Vania kalm. Ze nam een stoel en ging naast Rue zitten. De verpleegster keek haar verbaasd aan.
“Goed dan”, gaf ze toe. “Blijf maar.” Ze liep naar de ruimte ernaast en kwam terug met een beker drinken, die ze aan Rue gaf. “Drink dit even op, dan val je in slaap en doet het geen pijn meer.” Rue keek de verpleegster angstig aan.
“Toe maar”, moedigde Vania Rue aan. “Ze zal je geen kwaad doen. Ik ben er toch?”
“Je blijft toch bij me hé?”, smeekte Rue.
“Zo lang ik kan”, beloofde Vania. “Ik zorg dat niemand je iets aandoet.” Rue dronk aarzelend het drankje op, en ging daarna liggen zoals de verpleegster vroeg. Het duurde niet lang voor ze in slaap viel. De verpleegster keek Vania even aan.
“Nou, als je dan toch hier blijft zal ik je maar wat te eten geven, tributen moeten goed eten.” Ze nam een bord, twee broodjes en een stuk kaas. “Hier, ik eet straks wel iets.”
“Dank u”, zei Vania verbaasd.

***


“Doe niet zo belachelijk”, gromde één van de beroeps. “Dat kind maakt hoe dan ook geen kans in de arena. Ze verdient de eer niet om haar district te vertegenwoordigen.”
“Daar zal het district wel over oordelen, denk je niet?”, siste Xandrijn kwaad.
“Vechten is verboden zo lang we niet in de arena zijn, dus iemand laten vallen ook”, merkte Selm op, de man uit acht.
“Enkel als iemand het ziet”, grijnsde de meisjestribuut uit één, Diamant. “Kom op zeg, zulke sterke kerels als jullie, je laat je toch niet doen door die meisjes? Willen jullie zelf dan niet naar huis?”
“Ik ga klagen bij de Spelmakers”, zei Ian kalm.
“Veel plezier”, spotte Adan. Ian draaide zich zonder verder nog iets te zeggen om en liep de eetzaal uit, gevolgd door Xandrijn en tot zijn grote verbazing nog een paar anderen.

Reageer (6)

  • xKimberley24

    Yeah allemaal in dat bondgenootschap en de beroeps vandaag nog executeren!
    :D

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ik hoop dat de spelmakers hen het moeilijk gaan maken!

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    egt heel lief van ze da ze rue steune xD

    1 decennium geleden
  • Mallory

    Wow,ze steunen rue!!zo lief!!(H)

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Goede story! Wanneer komt er meer???

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen