Foto bij De 100e Hongerspelen - 16

Ian, jij moet ook oefenen op vechten. Zorg dat jullie even veel oefenen op vechten en wapens als op overlevingstechnieken, maar blijf voorlopig uit de buurt van de planten en het boogschieten. Strikken leggen, klimmen, spoorzoeken en vuur maken zijn heel belangrijk, net als messen werpen, speerwerpen en in mindere maten de andere wapens. Duidelijk?”


“Ja hoor”, knikten zowel Ian als Vania.
“Kijk ook al voor eventuele bondgenoten. Sluit nog geen bondgenootschappen, maar laat het ons vanavond weten als je aan iemand denkt. Al moeten jullie vooral met elkaar overleven, met hoe meer je bent in het begin, hoe meer kans je hebt op overleven”, zei Peeta.
“Doen we.”
“Kom, we moeten naar beneden”, zei Effie. “De anderen zullen er al wel bijna zijn.” Ian en Vania volgden haar.
“Effie”, riep Katniss. “Laat hen maar zelf gaan, ze vinden het wel.”

***


“Het is tijd om naar beneden te gaan”, zei Toista kalm tegen Rue en Xandrijn. Ze knikten en stonden op.
“Ga al maar naar de lift, Rue”, zei Xandrijn. “Ik kom zo.”
“Waarom?”, protesteerde ze.
“Grote-mensen-zaken”, zei Xandrijn met een glimlach. Tegen haar zin ging Rue naar de lift.
“Wat is er?”, vroeg Toista.
“Wat moet ik doen als Rue aan me hangt, of zelf nergens heen gaat?”
“Stuur haar dan maar naar de overlevingsonderdelen”, zei Toista. “Maar verwaarloos jezelf niet, je moet die overlevingsonderdelen wel doen, maar vergeet ook niet te oefenen op vechten.”
“Oké”, knikte Xandrijn. “Tot vanavond.” Hij liep naar de lift, waar Rue al wachtte.

“Kom, Rue, we gaan naar beneden”, zei hij. Al was hij het niet van plan, hij had het meisje in zijn hart gesloten. Rue nam zijn hand en volgde hem de lift in. Beneden gingen ze naar de trainingszaal, ze waren de laatsten.

Xandrijn luisterde naar de uitleg voor de training, Rue stond naast hem. Na de uitleg ging hij meteen naar het speerwerpen, terwijl ook alle anderen zich verspreidden. Rue bleef wat verloren staan. Xandrijn zuchtte even, verontschuldigde zich bij de trainer en zei dat hij meteen terug zou komen, en ging naar Rue.
“Rue, je moet naar een van de onderdelen, gaan oefenen”, zei hij vriendelijk.
“Maar wat dan?”, vroeg ze. Ze keek angstig naar de wapens.
“Ga daar maar heen, waar die struiken staan”, adviseerde Xandrijn. “Dan kan je leren welke bessen je mag plukken en eten.” Rue aarzelde even, maar Xandrijn gaf haar zacht een zetje. Zelf ging hij terug naar het speerwerpen.
“Sorry, maar onze mentor vroeg me om tijdens de training een oogje op Rue te houden”, verontschuldigde hij zich.

Reageer (3)

  • Eef95

    Ik vind dat zo erg van Rue (huil)

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    keb egt medelij me rue
    Snel verder(K)

    1 decennium geleden
  • Faelain

    Snel verder!(Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen