Ik rende naar de gang en sleurde een jas van het haakje niet nadenkend dat ik men slaapkleedje nog aan had. Ik kroop ongemakkelijk in de jas terwijl ik naar men auto rende en ik niet eens merkte dat hij minstens 5 maten te groot was.
Ik stroopte de mauwen op en sprong in de auto.
Hij was nog koud van de nacht en de ramen waren bedampd door mijn ademhaling.
Ik reed als onder hypnose naar het kleine rode huisje aan de rand van het bos waar ik de meeste tijd dat ik hier in forks was had gespendeerd. Ik duwde zo hard op men remmen dat ik met men hoofd bijna tegen het stuur. Ik probeerde mezelf te kalmeren door heel diep in en uit te ademen en men gedachten even op iets anders te focussen.
Ik dacht terug aan de 1ste avond dat ik hier gespendeerd had bij Jacob. Ik lag als een kat opgekruld tegen zen borst terwijl hij verhalen vertelde over zijn leven als weerwolf en over de Cullens als… ik slikte… het woord lag op men lippen maar te bang om het uit te spreken. Ik voelde hoe men hart sneller begon te slaan tot ik het vertrouwde gezicht van men aller beste vriend voor me zag. Het liet men hart terug op een normaal tempo slaan.
“Kan ik u helpen, jongedame?” grijnsde hij terwijl hij de deur voor me openhield.
Ik glimlachte lief en nam zijn hand om me uit de auto te trekken.
“waarom heb je je…” glimlachte hij.
Ik trok het jurkje met mijn ene hand naar beneden en met mijn andere legde ik op zen mond.
“laten we maar naar binnen gaan” ik liep hem voor en voelde zijn ogen op men onderrug.
“en niet staren… “beet ik hem toe.
Hij hield zijn handen verontschuldigend omhoog en grijnsde breed.
Ik gaf hem een tik tegen zen hoofd en liep verder naar binnen.
Ik hoorde Billy Black in de kamer naast de gang maar ik liep naar die van Jacob.
Zijn kamer zag er net het zelfde uit als ze er altijd al had uit gezien. Zijn bed was veel te groot voor de kleine kamer en zijn kleren lagen op een hoopje naast het bed omdat er geen plaats meer was boor een kast. Ik haalde een van zijn truien er vanonder uit en trok hem over mijn hoofd. Jacob die achter mij stond haalde mijn haar er vanonder en legde het goed er boven.
Ik bekeek me in zijn spiegel aan de muur.
De mauwen liepen verder over men armen heen tot aan mijn knieën net zoals de onder kant van de trui.
“ben je weer gegroeid” glimlachte ik.
Hij haalde zijn schouders op, wandelde naar het bed en ging er wagenwijd op liggen

Reageer (1)

  • Elucidate

    snel verder tis super!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen