Foto bij 21.

Veel lees plezier!
X.

‘Wat is bank shoppen?’ vroeg Draco uiteindelijk. ‘Dan ga je op de bank zitten en pak je een catalogus van een kleding merk of zaak en dan vul je hem in met alles van wat je wilt hebben en stuur je het op en word het bezorgd. Snap je?’ legde ik uit. ‘Crabbe en Goyle kom even helpen’ ik stond op en liep richting de meisjes slaapzalen en kwam terug met met 3 stapels van 20 modebladen. ‘Wow’ zeiden ze in koor. Ik grijnsde. ‘En ik dacht dat ik er veel had’ zei Sam. ‘Maar dit is nog niet alles, ik heb er thuis nog veel meer’ zei ik nonchalant. Hun monden vielen werkelijk open van verbazing. ‘Is er iets?’ vroeg ik. ‘Nee hoor’ zei Sylvanna snel. ‘Zet maar naast de bank neer’ zei ik tegen Crabbe en Goyle. Nadat ik klaar was met shoppen waren hun klaar met huiswerk en was het tijd om te lunchen.
De rest van de dag vloog voorbij. Dagen werden weken en weken werden maanden. Het was begin november en het begon kouder te worden. De bergen rond de school werden ijzig en grijs, het meer leek wel kill, grauw staal. Elke ochtend was de grond berijpt. Van uit de ramen op de boven verdieping kon je zien dat Hagrid ’s ochtends de bezemstelen ontdooide op het Quidditchveld. Ook was het Quidditch seizoen begonnen. Zaterdag zou Harry, na weken van trainen, zijn eerste match spelen. Gryffindor tegen Slytherin. Als Gryffindor won, stegen we naar de 2e plaats in het afdelingskampionschap volgens Harry. Vrijwel niemand had Harry zien spelen, omdat Wood hem als geheimwapen wou gebruiken en daarom ook geheim moest blijven, maar het was toch uitgelekt. Gelukkig waren Harry, Ron en Hermoine goede maatjes geworden. Hermoine en ik hadden Harry geholpen met zijn huiswerk, anders had hij het nooit afgekregen door zijn trainingen. Hermoine had ook minder moeite met het overtreden van de regels nadat Harry en Ron ons van die bergtrol hadden gered en daardoor een stuk aardiger tegen hun deed. De dag voor de Quidditch match liepen we tijdens de pauze met z’n vieren over de ijskoude binnen plaats. Hermoine had een fel blauwe vlam getoverd, die je in een jampotje kom bewaren. Snape kwam naar buiten. Hij hinkte. We gingen dichten om het vuur heen staan want we wisten niet of het wel mocht. Maar Snape hinkte naar ons toe, blijkbaar zocht hij een excuus om straf uit te delen. ‘Wat heb je daar Potter?’ hij had Quidditch Through the Ages vast. Harry liet het zien. ‘Boeken uit de bibliotheek mogen niet buiten de school gebouwen worden mee genomen, Potter’ zei Snape. ‘Geef hier. En Gryffindor krijgt 5 punten aftrek’ hij pakte het boek af en liep weer terug. ‘Hij heeft vast die regel net verzonnen’ mompelde Harry nijdig. ‘Wat zou hij aan zijn been hebben?’ vroeg ik bezorgd. Ik mocht hem graag vooral buiten school tijd. Hij was een hele goede vriend van de familie en mijn peetoom. Hij heeft me ook bijna alles geleerd over toverdranken. ‘Geen idee, maar ik hoop dat het zeer doet’ zei Ron bitter. ‘Ron dat mag je niet zeggen!’ zei ik. Ron mompelde iets. Het was die avond erg roemoerig in de leerlingenkamer van Gryffindor. We zaten bij het raam. Hermoine en ik keken het huiswerk van Harry en Ron na.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen