Ik liep met hem mee naar beneden en liet hem naar buiten.
'Sterkte.' zei hij, en hij gaf me een knuffel. 'Ga je naar hem toe?'
'Dankje.' zei ik. 'Nee.'
'Oke, nou ik ben er voor je.' zei hij, hij liet me los en ik zwaaide hem uit. Ik kende hem net, maar het voelde echt al als een beste vriend die ik al jaren had. Zo vreemd, maar enorm fijn!

Toen ik maandag op school kwam had ik eerst een goed gesprek met Lotte, die het weer goed had gemaakt met Mark. Ik moest haar vertellen wat er was gebeurt.
'Dat is niet goed! Uitmaken!' zegt ze.
'Nee, ik hou te veel van hem!' zeg ik. 'En ik durf niet.'
'Zie je! Dat is niet goed! Je bent bang voor je vriendje? Dat is zo fout!' zegt ze. 'Uitmaken! Je verdient veel beter dan iemand die vreemd gaat!'
'Nog niet, ik heb een plan!' zeg ik. 'Je komt er nog wel achter!'
We lopen naar de les en we komen Daan en Mark tegen, pratend. Lotte en ik blijven even staan kijken en uiteindelijk geven ze elkaar een knuffel. Gelukkig hebben ze geen ruzie meer! Daan en Mark zien ons en komen op ons af gelopen.
'Hé schatje.' zegt hij, en hij probeert me te zoenen.
'Hoi.' zeg ik en draai me om naar Lotte. Ik knipoog naar Lotte, die mijn plan ineens begrijpt. 'Waar hebben we les?' vraag ik.
'Daar.' zegt Lotte en we lopen er samen heen. Ik kijk achterom en zie Daan vragend kijken, maar ik loop gewoon door. Ik vind het zielig, maar hij heeft het zelf veroorzaakt.
Aan het einde van de schooldag fiets ik naar huis als ik word gebeld door Thijs.
'Hé, kun je langkomen? Ik wil precies weten wat je hebt gedaan! En ik moet je nog wat vertellen!' zegt hij.
'Ja, is goed.' zeg ik. 'Nu?'
'Ja, tot zo!' zegt hij.

Een tijdje later kom ik aan bij Thijs zijn huis, dezelfde als Mark. Het zijn nou eenmaal broers. Echt leuk, en volgena mij hebben hun echt een broer-band. Ik bel aan en Mark doet open.
'Hé, wat doe jij hier nou?' vraagt hij.
'Ik kom voor je broer.' zeg ik.
'Hé, ja. Lieke is mijn beste vriendin!' zegt Thijs die aankomt lopen. 'Beste vriendin' klinkt zo goed. Ik lach. 'Inderdaad.' zeg ik. Ik moet echt heel hard lachen om hoe Mark kijkt. Dit had hij niet verwacht! Ik zelf eigenlijk ook niet...

Reageer (2)

  • HNLLZ1D

    Omg.. Als een beste vriend die ik al jaren had.. Omg..

    1 decennium geleden
  • HNLLZ1D

    Haha, omg XD
    Klinkt idd zo goed :P ;)
    Snel verder!
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen