4.8
" Amy, wakker worden. " Hoorde ik de stem van Louise zachtjes. " Wake up. " Ze schudde me door elkaar en ik opende voorzichtig mijn ogen, om ze daarna gelijk weer dicht te knijpen door het felle licht. " Wat nu weer ? " Zei ik zuchtend en bekeek de ruimte waar ik me in bevond. Het kamertje in het ziekenhuis. Ik zuchtte nog een keer en keek naar Lou. " We gaan naar huis. " Ik knikte en wou opstaan, maar viel gelijk weer op mijn stoel. Ik gaapte nog een keer en ging toen voorzichtig staan en probeerde mijn evenwicht te houden. Ik wreef een keer in mijn ogen en zag Liam in de rolstoel zitten, hij praatte met Louis. Ik glimlachte en begon Louise achterna te lopen richting de uitgang van het ziekenhuis. Toen ik de schuifdeur door liep begon de zon gelijk op mijn fel te branden, waardoor ik begon te glimlachen. Glimlachend liep ik naar de auto en stapte in. Louis tilde Liam er voorzichtig in en deed de deur dicht. " Moe ? " Vroeg Liam aan mij. Ik knikte en deed mijn ogen weer dicht. " Hmm. " Mompelde ik iets en voelde de auto starten. Ik opende mijn ogen weer en zag dat we net van de parkeerplaats bij de eerste hulp wegreden. " Op weg naar huis. " Mompelde Louise, waarna ik een vaag instemmend geluidje maakte. " Heb je al wat van Opa gehoord ? " Vroeg ik aan Louise die teleurgesteld haar hoofd schudde. " Nee, maar ik denk dat ze er al weer zijn. " Ze keek me even aan en keek toen weer naar de weg om Louis de weg te wijzen, want hij wist hier de weg nog maar amper. Ik schudde mijn hoofd en keek door het raam. Weilanden kwamen in mijn zicht en af en toe stond er een dier in. De auto begon zachter te rijden en we reden voorzicht, waardoor ik kon merken dat we op het zandpad van ons erf waren gekomen. " Voorzichtig. " Waarschuwde Louise, Louis nog, maar hij reed door een aardig diepe kuil. " AU ! " Hoorde ik Liam roepen en mijn hoofd schoot gelijk zijn richting uit. Hij beet op zijn lip om de pijn te stillen, maar het hielp niet. " Hebben ze hem geen pijnstillers ofzo gegeven ? " Vroeg ik aan Louise toen Liam weer normaal keek en niet meer op zijn lip zat te bijten. " Ja, maar die mocht hij straks pas innemen. Hij heeft net ook al een heel stel medicijnen gehad, toen jij sliep. " Mijn wangen kleurde rood en ik mompelde iets terug naar haar. Waarom moest ik nou weer in slaap vallen ? Typisch iets voor mij. De auto stopte en ik keek uit het raam en zag ons huis. Zayn en Harry zaten op de veranda en keken over het erf, toen ze onze auto zagen renden ze gelijk onze kant uit. Ik stapte uit en keek over het erf, geen spoor van Opa noch Niall. Zuchtend keek ik weer naar Liam die uit de auto werd getild en naar binnen gedragen. " Soraya is weggegaan. " Zei Zayn toen die naast mij ging staan. " Oh shit ! Die was er ook nog. " Ik was het stom vergeten. " Kan gebeuren, ze vond het niet erg zei ze. " Ik knikte als antwoord en liep naar binnen. Aan de voetstappen achter mij te horen kon ik merken dat Zayn mij achterna liep het huis naar binnen. " Wil je wat drinken ? " Vroeg Louise gelijk toen ik de keuken inkwam. Ik knikte vaag een beetje en ging naast Liam zitten die op een keukenstoel was geplaatst. " Hier. " " Bedankt. " Zei ik terug en nipte een beetje aan mijn limonade. " Wat een dag.. " Hoorde ik Liam fluisteren en ik knikte instemmend. Ik gaapte en sloeg mijn hand voor mijn mond. " Iemand is hier moe. " Zei Harry die aan de andere kant naast mij was gaan zitten en prikte in mijn zij. " Niet doen. " Siste ik naar hem en richtte mijn ogen op Louis die in de keukenkastjes zat te rommelen. " Wat willen jullie eten ? " De jongens noemde een paar dingen op, maar ik reageerde niet eens. Ik zou toch wel eten wat er op tafel stond, zo was het nou eenmaal. " Ik ga naar mijn kamer. " Zei ik toen ik mijn drinken op had. " Is goed. " Zei Louise en ik knikte naar haar, waarna ik gelijk opstond en mijn glas op het aanrecht zette en de woonkamer in liep om daarna de trap op te lopen naar boven. Ik zuchtte vermoeid toen ik boven aankwam en liet me dan ook gelijk op mijn bed vallen toen ik in mijn kamer was aangekomen. Ik keek naar mijn plafond waar verschillende foto's waren geplakt. Glimlachend bekeek ik ze totdat ik er één van mama zag. Ik voelde de tranen in mijn ogen prikken en probeerde ze te negeren. Zuchtend draaide ik me om en trok de dekens over mij heen en deed mijn ogen dicht. Ondanks dat het nog niet eens avond was, was ik heel erg moe. Ik gaapte nog een keer, waarna ik in een diepe slaap weg zakte.
--
Saai hoofdstukje sorry.. Reacties (: ?
Reageer (6)
snel verder
1 decennium geleden