Oeehh, spannend? Hahaha x

'Daan, stoppen!' roep ik, hij kijkt even om maar gaat daarna gewoon door.
Er kwam een leraar aan en haalde ze uit elkaar. Hoe kon mijn Daan, hij was toch altijd zo'n lieverdje? Hij zou niemand ooit pijn doen! Zeker zijn beste vriend Mark niet!
'Kom beide maar even mee!' zei de leraar, ik kende hem niet.
Ze gingen met hem mee, ik had geen wat er aan de hand was.

POV Daan
We moesten mee naar een klein kamertje waar ik nog nooit was geweest.
We moesten vertellen wat er was gebeurd, Mark moest als eerst vertellen. Ik wilde wel horen wat hij te vertellen had.
'Daan kan niet hebben dat ik en zijn vriendin het goed kunnen vinden' zei hij terwijl hij me aankeek alsof het allemaal mijn schuld was. Ik weet het, ik had hem niet moeten slaan. Maar hij ging toch echt te ver. Ik wilde zeggen dat zijn verhaal niet klopte, maar dat deed het wel. Ik was jaloers, en waarop? IK was Lieke's vriendje, niet hij. Hij moest juist jaloers zijn op mij!
'Hij gaat zeggen dat mijn vriendin leuk is en dat ze het goed kunnen vinden. Hij weet dat Lieke en ik wat hebben! Dan ga je niet zo lopen doen, je zegt zoiets niet als het het vriendinnetje van je beste vriend is!' zei ik, ik was boos, woedend!
'Dat is niet verboden, mag best!' zei hij. Wat een sukkel!
Ik wilde hem het liefst weer in elkaar slaan, maar ik hield me in.
'Wat is onze straf?' vroeg Mark, die blijkbaar ook geen zin had om langer te blijven.
'3 dagen nablijben, samen. Met zijn 2en in een lokaal.' zei het meneertje met de snor.
Mark en ik keken elkaar aan, 3 middagen! Met hem alleen?! No way!

We mochten weg en ik moest met Lieke praten, maar we hadden les.
Ik liep naar het lokaal waar we les hadden. Ik deed de deur open en iedereen keek me aan. Ik keek naar Lieke, maar die keek me even aan en keek daarna weg.
'Zozo vechtertje, ga jij maar even hier vooraan zitten.' zei meneer Roteman van geschiedenis. Fijn, het was een groot lokaal en er waren nog veel plekken. Ook naast Lieke, en nu moest ik vooraan gaan zitten? No way!
'Dacht het niet!' zei ik, en ik ging naast Lieke zitten. Ze draaide zich van me weg naar Lotte. (tafel voor 3 mensen)
'Mooi van wel! Of wil je je soms melden?' vroeg Roteman.
'Neh, laat dan maar! Geen zin in!' zei ik en ik ging vooraan zitten.
Roteman zuchtte en ging verder met de les.

Reageer (1)

  • HNLLZ1D

    Omg...
    haha, ik krijg geniaal idee XD Vertel wel op gmail ofzo :P
    xx
    SNEL VERDER!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen