Nu onze helden eindelijk Nimbasa City hebben bereikt, is het tijd voor Shane zijn Gymgevecht, maar ze hebben nog 1 klein probleempje: Waar is de Gym?

Shane: Wauw, Nimbasa City is echt groot!
Roxanne: Ja, dit is naast Castelia City de grootste stad van de Unova Regio.
Burgh: En dat niet alleen, Nimbasa City is ookwel bekend als de evenementenstad, er is zoveel te doen! Er is een metrostation, een vechtclub, een dagopvang, een tennisclub, een hockeyclub, een gigagigantisch reuzenrad, en nog veel meer!
Shane: Klinkt goed, maar waar is de gym?
Burgh: Volgens de kaart ligt de Nimbasa Gym in het Oostelijke stadsgedeelte.
Roxanne: Weet je al welke Pokémon je gaat gebruiken tegen de gymleader hier?
Shane: Nee, weet jij iets van deze gymleader Burgh?
Burgh: Nee, alleen dat ze Pokémon van het Elektrische soort gebruikt.
Roxanne: Ja, ik weet het ineens weer, ze heet Elesa, tegen mij gebruikte ze een Blitzle, een...
Burgh: Roxanne, als gymleaders onder elkaar mag je elkaars Pokémon niet verklappen.
Roxanne: Oja, vergeten.
Shane: Ahhhh...

*Ze lopen de gym in*
Shane: Er is hier helemaal niks behalve een of ander attractiekarretje.
Roxanne: Ik weet het nog van toen ik in deze gym was, je moet in het karretje stappen en het karretje brengt je geloof ik naar het strijdveld.
Shane: Ik zeg, we stappen in!
*Het karretje vertrekt en ze komen in een grote ruimte waar ze heel veel mooi uitzicht hebben*
Shane: Wauw.
Roxanne: Dat kun je wel zeggen ja!
Burgh: Elesa verslaan gaat zeker niet makkelijk worden Shane.
Shane: Dat weet ik Burgh, maar ik heb 1 van haar Pokémon al cadeau: een Blitzle!
*Kijkt op Pokédex*
Shane: Wauw, zo'n Blitzle ziet er best link uit.
*Ze stoppen*
Roxanne: Een deur...
Burgh: Misschien moeten we er doorheen?
Shane: Jaaaaaaa, ik ga!
*Loopt door deur*
Shane: WAUW!
Elesa: Welkom op het Nimbasa Gym Strijdveld!
Shane: Dankuwel, mijn naam is Shane.
Elesa: Ik ben Elesa, zullen we aan onze match beginnen?
Shane: Zeker weten!
Elesa: Vind je het erg als het gymgevecht op tv komt?
Shane: Nee hoor!
*Op het Strijdveld*
Scheidsrechter: Dit gymgevecht gaat tussen uitdager Shane uit Nuvema Town, en gymleader Elesa uit Nimbasa City! Beide mogen 3 Pokémon inzetten! En ik open het gevecht met de bekende tekst: Laat het Gevecht beginnen!
Elesa: Zebstrika, ik reken op je!
Shane: Zebstrika?
*Zoekt op Pokédex*
Roxanne: Die is Geëvolueerd uit haar Blitzle!
Shane: Liepard, ik kies jou!
Elesa: Jij mag de eerste zet doen.
Shane: Oke, Liepard, doe Tackle!
Elesa: Ontwijk, en doe Double Kick!
Shane: Iron Tail!
Elesa: Niet slecht, Zebstrika, doe je Flame Charge!
Shane: Iron Tail, nog een keer!
Elesa: Quick Attack!
Shane: Tackle!
Elesa: Laten we het afmaken, Wild Charge!
Burgh: ONEE!
Scheidsrechter: Liepard is uitgeschakelt, Zebstrika wint!
Shane: Liepard, je hebt goed gevochten, rust maar lekker uit.
Roxanne: Shane, zet Pansage in, die is in het voordeel!
Shane: Nee Roxanne, ik ben van plan deze uit te proberen, Stunfisk ik kies jou!
Burgh: Dat is goed! Elektrisch soort zetten zullen geen effect hebben!
Roxanne: Dat maakt niet zo veel uit Burgh. Houd er rekening mee dat Zebstrika maar 1 Elektrisch soort zet kent, en Stunfisk maar 1 Grond soort zet, dus Stunfisk zou wel niet heel veel voordeel hebben...
Shane: Stunfisk doe Mud Bomb!
Elesa: Die is goed...
Shane: Blijf Mud Bomb doen!
Elesa: Nee, Zebstrika!
Scheidsrechter: Zebstrika is uitgeschakelt, Stunfisk wint!
Elesa: Bedankt Zebstrika. Je bent goed Shane, echt, maar nu is zien wat je van deze vind, Emolga, ik kies jou!
*Kijkt op Pokédex*
Shane: ONEE!
Roxanne: Dit is niet goed...
Burgh: Elektrisch Soort zetten zullen geen effect hebben tegen Stunfisk omdat Stunfisk een Grond soort is, maar Grond soort zetten halen ook niets uit tegen Emolga, omdat Grond geen effect op vlieg heeft, dit word nog spannend!
Shane: Stunfisk, doe je Scald!
Elesa: Aerial Ace!
Shane: ThunderShock!
Elesa: Laten we het afmaken Emolga, Acrobatics!
Scheidsrechter: Stunfisk kan niet verder! Emolga wint!
Shane: Bedankt Stunfisk, rust maar lekker uit.
Roxanne: Het staat er slecht voor voor Shane, hij heeft nog maar 1 Pokémon, en Elesa heeft er nog 2, en het nadeel is dat Emolga nog amper verzwakt is.
Burgh: Ik denk dat niemand van Shane's Pokémon zo sterk is om Emolga en Elesa's laatste Pokémon te verslaan.
Shane: Ik reken op jou, Musharna, nu!
Elesa: Emolga, doe Electro Ball!
Shane: Doe Psybeam!
Elesa: Aerial Ace!
Shane: Maak het af met Zen Headbutt!
Scheidsrechter: Ongelofelijk! Emolga is uitgeschakelt, Musharna wint!
Roxanne: HOE KAN DAT!?
Burgh: Vreemd...
Shane: Toen jullie er even niet waren, hebben ik en Musharna keihard getraint, omdat ik wist dat Musharna niet heel erg sterk was.
Elesa: Slim. Emolga, keer terug.
Shane Denkt: Elesa heeft nog 1 Pokémon, welke zou het zijn?
Elesa: Ik reken op je, kom eruit Tynamo!
Shane: Die moet ik opzoeken!
*Zoekt op Pokédex*
Shane: Hij ziet er niet sterk uit.
Elesa: Laten we beginnen, Tynamo, Tackle!
Shane: Psybeam!
*Tynamo ontwijkt hem*
Burgh: Wauw, Tynamo is snel, veel sneller dan Musharna!
Elesa: Tackle!
Shane: Als jouw Tynamo alleen Tackle kent wordt dit een eitje.
Elesa: Houd Tackle vol!
Shane: Geef Tynamo de genadeslag! Psywave Musharna!
*Boem*
*Rook*
Scheidsrechter: Het is afgelopen voor Tynamo, Musharna wint, de overwinning is daarom voor de uitdager Shane!
Shane: Te gek!
Elesa: Bedankt Tynamo, rust maar lekker uit.
Roxanne: Dit gevecht was met 1 woord: WAUW!
Burgh: Ja, Shane heeft er goed aan gedaan om Musharna te trainen.
Elesa: Shane, ik vond dit een waardevol gevecht.
Shane: Ja, ik ook!
Elesa: Ik wil je graag dit overhandigen, het is de Bolt Badge.
*Pakt het aan*
Shane: Dit is te gek! Ik heb de Bolt Badge!
Burgh: Dat heb je goed gedaan Shane.
Roxanne: Ja, echt wel!
Shane: Bedankt jongens. Ik heb precies de helft van het aantal badges dat ik moet hebben om mee te mogen doen aan de Unova League!
Elesa: Shane, misschien is het wel handig om te weten dat de volgende gym in Driftveil City ligt, dat is aan de andere kant van de Ophaalbrug.
Shane: Oke, Driftveil City we komen eraan!
Burgh: Ja, en nu moet je Bas nog inhalen he Shane!
Shane: Oja! Laten we snel gaan!
*Rent weg*
Shane: Oh eh, bedankt Elesa!

En zo, met de Bolt Badge op zak, gaan onze helden richting Driftveil City, en wat voor een soort gymleader zal daar op ze wachten?

WORDT VERVOLGT...

GEGEVENS:

Shane's Team:

-Panpour Moves: Water G.un, Mud Sport, Double Team, Tackle. (Gekregen in Professor Junipers Lab)
-Liepard Moves: Tackle, Tail Whip, Assist, Iron Tail. (Gevangen op Route 1 (als een Purrloin))
-Pansage Moves: Bite, Dig, Solarbeam, Bulled Seed. (Gevangen in Striaton City)
-Musharna Moves: Psybeam, Hypnosis, Zen Headbutt, Psywave. (Gevangen in het Pokémoncenter van Striaton City (als een Munna))
-Whirlipede Moves: Rollout, Pursuit, Poison Tail, Bug Bite. (Gevangen in Pinwheel Forest (als een Venipede))
-Stunfisk Moves: Camouflage, ThunderShock, Mud Bomb, Scald. (Gevangen in Castelia City)

Unova Gymbadges: Trio Badge, Basic Badge, Insect Badge en Bolt Badge.

Roxanne's Team:

-Graveler Moves: Rock Throw. (Hoënn Regio (als een Geodude))
-Onix Moves: Iron Tail, Dig. (Hoënn Regio)
-Nosepass Moves: Rock Tomb, Earthquake, Rock Slide. (Hoënn Regio)
-Swadloon Moves: Tackle, Strin.g Shot, Bug Bite, Razor Leaf. (Gevangen in Pinwheel Forest (als een Sewaddle))
-Frillish (Female) Moves: Protect, Water Pulse, Night Shade, Hex. (Gevangen in Castelia City)

Unova Gymbadges: Trio Badge, Basic Badge, Insect Badge, Bolt Badge, Quake Badge, Jet Badge en Freeze Badge.

Burgh's Team:

-Dwebble Moves: X-Scissor, Dig, Protect. (Unova Regio)
-Swadloon Moves: Leaf Storm, Strin.g Shot, Solarbeam. (Unova Regio)
-Scolipede Moves: Poison Sting, Hyper Beam, Steamroller, Solarbeam (Unova Regio (als een Whirlipede))
-Basculin Blauw-Gestreept Moves: Water G.un, Bite, Aqua Tail. (Gevangen in Castelia City)
-Audino Moves: Heal Pulse, Thunderbolt, Flamethrower. (Gevangen op Route 4)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen