Foto bij De 100e Hongerspelen - 4

@TheRose01: Misschien kan je beter in het topic gaan kijken met de rollen die ik nog nodig heb? Helaas kan ik de jouwe niet echt goed gebruiken
@iedereen: nog steeds rollen nodig! Tributen, stylisten, mentoren, spelmakers en familie van Vania (ouders en jongere broers/zusjes)

“Tja, het hoeft niet helemaal hetzelfde te zijn als toen hé”, fluisterde Vania.
“Misschien niet nee”, stemde Ian in. Hij liep op Vania af.
“Oh, hier zijn jullie”, Peeta kwam de kamer in. “We gaan eten.”
“Oh, oké”, zei Ian geschrokken. Vania volgde hen, haar gezicht naar de grond gericht. Niemand hoefde te zien hoe rood ze was.


“Mam, pap,” kondigde Ian aan na het eten, “Vania en ik hebben er over gesproken, we gaan voor een romance.”
“Weten jullie dat zeker?”, vroeg Katniss streng. “Besef heel goed dat je dat je leven lang moet volhouden.”
“Dat weten we”, zei Vania zacht. “Het zal wel lukken.”
“Goed zo”, moeide Effie zich. “Snow zal er niet om kunnen lachen, maar de rest van het Capitool zal er van smullen!”
“We wouden het wel iets anders aanpakken dan bij jullie”, zei Ian. “Vanaf het moment dat we in het Capitool aankomen zijn we al behoorlijk close. Het zou te toevallig zijn als Vania nu ook van niets wist en zo.” Vania knikte instemmend.
“Daar hebben jullie heel goed over nagedacht”, complimenteerde Peeta hen.
“De rest bespreken we met de stylisten, Portia zei dat ze al een aantal ideeën had over hoe we alles zouden aanpakken”, besloot Katniss. Ian en Vania knikten instemmend.

***


“Inne, die afgrijselijke meid van twaalf is klaar”, een van de dames van het voorbereidingsteam kwam naar me toe.
“Afgrijselijk?”, vroeg Inne, ze deed alsof ze verbaasd was.
“Ze stond gewoon vol haar! En zo vuil, er zat nog een hoop zand en modder onder haar nagels. En dat kapsel, het leek wel in jaren niet deftig gewassen!”
“Dat is nu eenmaal zo bij mensen van de armere districten, daar kunnen ze niets aan doen”, zei Inne kalm. “Je hebt haar niet te hard afgekraakt hoop ik?” Zonder het antwoord af te wachten liep Inne naar de kamer waar Vania wachtte.

“Dag Vania, ik ben Inne, je styliste”, stelde ze zich voor.
“Hallo”, zei Vania zacht.
“Laat me je eens bekijken. Hmm, mooi haar, goede lengte, prachtige ogen, goed gevormde lippen…”
“Die anderen zeiden dat het lelijk was”, zei Vania niet-begrijpend.
“Naar Capitool-normen wel, ja”, knikte Inne. “Maar die normen kan je nu ook niet bepaald normaal noemen. Ik denk niet dat jij graag groen haar zou hebben?”

Reageer (4)

  • NEWgirlS

    jammer voor mij xD
    Snel verder

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ik vind Inne nu al sympathiek :D

    snel verder

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Gasneldoor!!!!
    Heb je nog steeds rollen nodig? Nouja, ik maak er maar ewoon een paar voor je. ;)

    1 decennium geleden
  • Teal

    Door (;

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen