Foto bij Wat voorafging - De 76e Hongerspelen

Jullie merken misschien dat ik wat van de hak op de tak spring. Vaak zijn de stukjes bij mij gescheiden met ***. Als dat tussen twee deeltjes hier zo is verspringt het natuurlijk ook, anders zet ik er even een grijs stukje voor met de herhaling van de laatste zinnen van het vorige deeltje

“Niet mijn dochter, kreng!”, Katniss schrok toen ze omver werd gegooid door de zoon van Snow, de vader van Adriënne.
“Meneer, het was nooit mijn bedoeling om haar iets aan te doen”, protesteerde Katniss.
“Ah nee? Ze ligt in coma, het is een wonder als ze er door komt”, zei hij kwaad. “Dat ga ik jou betaald zetten, dametje.” Katniss wilde om hulp roepen, maar aan de gezichten van de vredebewakers zag ze dat ze machteloos was. De opstand was gefaald, het Capitool was weer aan de macht.

***


Katniss schrok toen een aantal bewakers haar cel binnen stormden. Ze maakten haar stevig vast met kettingen, zodat ze totaal machteloos was. Was het nu al tijd? Gingen ze haar vermoorden? Ze wist heel goed dat de nieuwe president Snow nog minder genade kende dan zijn vader, haar aankomende dood was een feit. De bewakers lieten haar echter weer alleen. Wat later ging de deur weer open. Katniss keek op, het duurde even voor ze haar gaste herkende.
“Adriënne”, stamelde ze. “Ik… Hoe is het met je?” Ze zat in een rolstoel.
“Goed”, zuchtte Adriënne. “Maar ik zal nooit meer kunnen lopen. Die speer heeft mijn ruggengraat geraakt.”
“Het spijt me”, zuchtte Katniss.
“Het is niet jouw fout, Katniss. Het was gewoon een misverstand.”
“Je vader denkt daar heel anders over.”
“Ik weet het”, zuchtte Adriënne. “Zit je al de hele tijd zo stevig vastgemaakt?”
“Nee, nog maar even.”
“Hij denkt dus echt dat je me iets zou aandoen als je de kans kreeg.”
“Dat zou ik nooit doen”, fluisterde Katniss.
“Dat weet ik, ik vertrouw je. Ik zou je wel willen losmaken, maar ik heb de sleutels niet.”
“Adriënne?”, vroeg Katniss zacht. “Hoe lang heb ik nog?” Tot Katniss’ verbazing schudde Adriënne haar hoofd.

Reageer (4)

  • Eunomia

    freakin' awesome

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    ooowh ze gaan er martele ipv dode?

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ze gaan haar niet vermoorden? Dan zijn ze wss nog iets ergers van plan :X

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Teal

    Door!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen