Het word nog leuk :)
Nouja, voor bepaalde mensen niet...
(No me gusta haha)

Ik maak me zorgen om Lotte en besluit even langs te gaan.
Als ik aanbel doet haar moeder open.
'Hallo Lieke!' zegt ze vrolijk. 'Kom je voor Lotte, die is ziek. Maar dat wist je natuurlijk al!'
'Ja' zeg ik. Ik loop naar binnen, normaal zit ze dan aan tafel of zit ze in de stoel.
'Ze is boven' zegt Lotte's moeder.
'Oke, dankuwel.' zeg ik, en ik loop naar boven. Ik open de deur van Lotte's mooie paarse kamer. En daar ligt ze op haar bed, met rode ogen. Dit is niet goed! Ze ziet er vreselijk uit, en ik heb zo'n gevoel dat dit met het gesprek van Daan en Mark te maken heeft.
'Hee' zegt ze.
'Hee, gaat het wel? Heb je gehuild?' vraag ik.
'Hij heeft het uitgemaakt' zegt ze, terwijl er een traan over haar wang loopt.
'Nee! Dat meen je niet!' zeg ik met open mond.
'Ja' zegt ze terwijl ze weer in huilen uirbarst. Ik troost haar, en geef haar wat 'vriendinnen' peptolkjes.

'Tot morgen!' zeg ik, en ik sta op het punt om Mark te bellen.
Wat een sukkel! Hoe durft hij haar te dumpen?!
Ik fiets naar huis, woedend. Hoe kon hij? Heeft hij geen gevoelens? Ik stel me voor dat als ik thuis ben, hem meteen te bellen.


POV Mark

Mijn mobiel gaat over, Lieke. Die heeft met Lotte gesproken! Maar om het niet nog erger te maken neem ik toch maar op.
'Hoi' zeg ik, ik ben benieuwd wat ze zal zeggen.
'Hee' zegt ze.
Ik had wel meer verwacht, scheldwoorden, geschreeuw, maar ze klonk veel rustiger.
'Waarom?' vroeg ze uiteindelijk na een lange stilte.
'Nou' zeg ik, HALLO Mark! Vertel het haar gewoon! Dat je niet 100% verliefd op Lotte bent. 'Gewoon' Ik ben een lafaard...
'Gewoon?!' zei ze, daar kwam het geschreeuw! 'Uitmaken is niet gewoon!'
'Ik weet het, het deed ook voor mij zeer om het te doen!' zeg ik, wat doe ik?! Ga ik nu het slachtoffer spelen? Wat ben ik vreselijk!
'Haar nog meer! Dat weet ik zeker!' zegt ze.
Ik wil niet nog meer ruzie, ik wil het goedmaken. Ook met Lotte, zo'n meisje verdient dit niet.
'Kom je even langs?' vraag ik.
'Is goed, dan mag je het eens goed uitleggen!' zegt ze, en ze hangt op.

Nu heb ik ruzie met Lotte, Daan en Lieke. Lekker gaat dat!

Reageer (2)

  • Crazy1DLove

    Go Mark? Wrm?

    xxxxx

    1 decennium geleden
  • HNLLZ1D

    Go Mark *zucht*

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen