004
‘Doei Wieke!’ roep ik Wieke na, terwijl ze de straat uit fietst. Ze zwaait nog snel terug voordat ze de hoek om gaat en dan is ze uit mijn zicht verdwenen. Ik ga weer naar binnen en begin de troep op te ruimen die we gemaakt hadden, anders zou mijn moeder hem flippen. Ik ben net bezig om alles in de afwasmachine te zetten wanneer mijn mobiel gaat, ik zie dat het Demi is en klik op aannemen. ‘Hee Deems’ ‘Hee Liz’ antwoord ze, nogal down vind ik, want normaal springt ze echt rond van alle energie die ze heeft. ‘Superveel plezier op vakantie morgen en ook met Wieke he?’ zegt ze, maar haar toon blijft nogal down. ‘Jaaa, superlief dat je belt! Bedankt! Jij ging toch naar Corsica? Echt superveel plezier daar!’ Antwoord ik enthousiast, want ik vind het superlief dat ze me even opbelt om mij veel plezier te wensen. ‘Uuuh, bedankt, maar ik ga niet meer’ Antwoord ze en ik hoor iets in haar stem breken. ‘Huh? Hoezo niet meer, schatje?’ vraag ik. ‘Nou..’ begint ze, maar ze kan haar zin niet afmaken omdat ze begint te huilen. ‘Schatje? Wat is er?’ vraag ik. ‘Nou, je weet toch dat mijn ouders nogal veel ruzie maakte, toch?’ zegt ze snikkend. ‘Ja…..’ antwoord ik, en ik denk aan de keren dat ze huilend op school kwam omdat haar ouders zo veel ruzie maakten, over ieder klein ding. ‘Nou, ze gaan scheiden.’ Zegt ze nog, en dan begint ze hard te huilen. ‘Schatje. Ben je gewoon thuis?’ vraag ik. ‘Uhu’ antwoord ze, en ik neem aan dat dat ja betekend. ‘Ik kom nu naar je toe! Tot zo!’ zeg ik en ik hang op voordat ze gaat protesteren. Ik ren naar de keuken en schrijf heel kort een briefje met erop: Ben even naar Demi. Ben op tijd terug! xxxLiz. En ik leg hem op tafel zodat mijn ouders/broer hem meteen zien als ze binnenkomen. Ik doe mijn iPod oortjes in terwijl ik mijn jas aandoe en pak nog snel even de sleutel van het haakje naast de deur, voordat ik de deur dicht doe. Dan pak ik mijn fiets en race richting Demi’s huis.
Ten eerst: sorrysorrysorry dat ik sinds donderdag al niets geschreven heb! Vooral door school -.- (en moest vrijdag 2x spelen (theatervoorstellingen) Maar ik ben er weer!
Ten Tweede; ik ben zieke pro in opwarmmaaltijden opwarmen aangezien mijn ouders mijn zus en mij volgens mij niet vertrouwen met zelf koken; wss omdat mijn zus ooit het brandalarm af heeft laten gaan toen ze een eitje ging bakken. haha.
Ten derde: Sorry voor dit korte deeltje maar ik moet me gaan omkleden voor hockeytraining. Probeer na hockey nog te schrijven maar ben daarna meestal uitgeput. Dus word wss morgen na school!
Reageer (6)
snel verder :D:D:D:D:D
1 decennium geleden