Foto bij Preparation - The idea

Misschien zullen een paar van jullie in dit hoofdstuk wat personages tegenkomen die niet van JK zijn maar die jullie al wel van een ander verhaal kennen. Stiekem vind ik het gewoon geweldig om nog eens over ze te kunnen schrijven, en daar ga ik niet eens sorry voor zeggen. :Y)

Lily verveelde zich niet. Nee, ze verveelde zich niet - ze stierf van de verveling. Als ze niet snel iets te doen kreeg zou ze de dag van morgen niet meer meemaken.
      Ze wierp een zijlingse blik op haar boekentas. Verspreid door de Gryffindor Common Room zaten groepjes hard werkende leerlingen. Eigenlijk had ze zelf ook nog wel wat te doen, maar ze had het huiswerk al half gemaakt, wat meer was dan voor veel van haar klasgenoten gezegd kon worden. Bovendien was dat voldoende om er mee weg te komen dat ze het niet helemaal af had, dus was het niet strikt noodzakelijk om haar gedachten te verspillen aan koboldoorlogen. Ze kon haar tijd wel aan iets beters besteden dan huiswerk. De vraag was, wat?
      Haar blik dwaalde door de ruimte, op zoek naar afleiding. Toen het portretgat openzwaaide keek ze hoopvol op en werd begroet met een aangename verrassing. Ze sprong op van haar zitplaats in de vensterbank en doorkruiste de ruimte, waarbij ze haar best deed niet op stapels perkament, rondslingerende schoolboeken of ledematen van mede-Gryffindors te trappen. Ze hield Sam en Danny staande nog voordat ze twee hele stappen de kamer in hadden kunnen zetten.
      Met een gerichte blik op hun verstrengelde handen vroeg ze; “Merlin, hebben jullie eindelijk toegegeven dat jullie elkaar leuk vinden?”
      Sam, Lily's beste vriendin sinds haar eerste dag op Hogwarts, glimlachte en keek naar Danny op een manier die eigenlijk al antwoord gaf op de vraag.
      “Ja,” antwoordde Danny desondanks, en het viel duidelijk te horen hoe blij hij was dat te kunnen zeggen.
      “Ik wist het!” kirde Lily. Ze omhelsde eerst Sam en daarna Danny.
De eerste van de twee merkte lachend op: “Had het ons maar gezegd. Misschien had je ons zelfs kunnen koppelen.”
      En dat was het moment waarop Lily wist wat ze ging doen.


Next: Preparation - Planning.

Reageer (8)

  • Butterflygirl

    Oeh gay love op hogwarts...such an intresting combination

    6 jaar geleden
  • QueenOfEmerald

    'Lily verveelde zich niet. Nee, ze verveelde zich niet - ze stierf van de verveling.': geweldige zin xD

    1 decennium geleden
  • Tuala

    Hm, ik heb The Potters niet gelezen, maar neem aan dat ik het verhaal zo ook wel zal begrijpen? (: Het klinkt alleszins al leuk.

    1 decennium geleden
  • VamPrincess

    idee! :p
    ik vraag me af wat voor toeren ze allemaal wl niet zal uitsteken om iemand te koppelen XD

    snel verder!

    1 decennium geleden
  • Wiarda

    Waaaait, dat zijn Sam en Danny uit The Potters, is het niet? -ben te lui om het op te zoeken-

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen