'S ochtends word ik natuurlijk iets te laat wakker, waardoor ik me moet haasten. En dat op je 2e schooldag. Ik kleed me snel aan, eet wat en ga dan gelijk fietsen, met muziek in natuurlijk! Gelukkig woon ik niet zo heel ver van school.

Alleen nog langs het stoplicht en dan ben ik op school. BAMM!

Een paar seconde later lig ik op de grond, het duurt even voor ik besef wat er is gebeurt. Ik ben aangereden! Ik ga zitten, en kijk om me heen. WAT?! Bente staat een eindje verderop naast haar fiets, met haar mobiel in haar handen. Vast naar Maaike smssen wat er is gebeurt.
'Hé, je bent wakker!' zegt Bente haar lach inhoudend.
'Ja' is dat het enige wat er uit mijn strot komt? Het liefst had ik Bente helemaal verrot gescholden, maar ik hou me in.
'Nou, ik ga weer verder!' zegt Bente en ze fietst weg.
Ik sta op en pak mijn fiets. Shit! Mijn band is leeg! Hoe kan dat nou? Vanochtend was hij nog vol! Bente? Nee, zo lang lag ik toch niet op de grond, toch? Ik denk er maar niet te lang over na. En ik loop met mijn fiets meeslepend naar school.

Ik kom natuurlijk veel te laat op school, het is kwart voor 9!
Shit! Ik ga snel langs mijn kluisje en loop dan naar het lokaal.
Als ik de klas binnenkom kijkt iedereen me aan.
Ik ga snel zitten naast Lotte, de leraar is niet in de klas. Maar Bente wel.

'Waarom was je te laat?' vraagt Lotte een tijdje later.
'Dus, Bente heeft niks gezegt?' vraag ik spottend.
Lotte kijkt me vragend aan en ik vertel haar het verhaal.
'Wat een bitch is zij!' zegt Lotte.
'Ik weet het...' zeg ik.
'Over wie gaat het?' vraagt Daan, hij en Frank zitten achter ons.
'O, gewoon. Bente.' zegt Lotte, het liefst had ik dat niet gehad.
'O, die aanstelster...' zegt Daan met een vies gezicht.
Op zulke momenten vind ik hem zo schattig, hij kan zo lekker raar doen.
Maar, hij vind Bente een aanstelster! Ik word toch nog even blij van binnen.

'Sla jullie boek open op bladzijde 4.' zegt meneer Trop van biologie.
Ik sla mijn boek open en hoor gefluister achter me. Zou ik? Oke dan, ook al voel ik me echt zo'n spion uit een film.
'Stiekem vind je haar wel leuk!' zegt Frank.
'Nee echt niet!' zegt Daan.
'Kom op, je flirte net met haar!' zegt Frank.
Over wie zouden ze het hebben? Heel even denk ik aan mezelf. Hij flirte net met iemand, hij gaf daarnet wel een lief lachje... Nee, vast niet!
'Gewoon een lach, mag ik niet lachen?' zegt Daan.
OMG! Heeft hij het over mij?
'Jawel' zegt Frank.
Mijn hart maakt een sprongetje, waarschijnlijk om niks...

Reageer (2)

  • Crazy1DLove

    OMG
    reallife? die is er niet!

    xxx

    1 decennium geleden
  • HNLLZ1D

    Omg!!!
    Verder!!!!!!!!
    Ikbeneenvandeweinigediedezestoryinreallifeleest :P
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen