Foto bij 9.

Voor Luusje<3
X.

‘Wat staat er voor vandaag op het programma?’ Vroeg Harry ‘Een blok uur Potions met de Slytherins’ antwoorde ik ‘hmpf…’ kreunde Ron. ‘Waarom hebben we nou potions samen met Slytherin’ zei hij. ‘En bedankt!’ riep ik verontwaardigd. Elke keer als er over de Slytherins in slechte zin werd gepraat voelde ik me ook aangesproken. Ik stond op wetend dat bijna de hele school mee keek. ‘als je Slytherin zo stom vind kan ik maar beter weggaan’ zei ik. Ik liep naar de tafel van Slytherin. Zonder dat ik het wist ging ik naast Draco Malfoy zitten. De tafel van Slytherin joelde. Draco grijnsde naar me en stak zijn hand uit en zei ‘Zullen we opnieuw beginnen?’ ‘Ja graag’ en ik nam zijn hand aan. ‘Noem me maar Rose trouwens en Queen met de achternaam’ ‘waarom Queen je heet toch Potter?’ ‘ja maar ik reageer niet op Potter’ Draco knikte begrijpend ‘Dit zijn Crabbe en Goyle maar die ken je al. Dit ik Blaise Zabini’ ‘Aangenaam’ zei hij en stak zijn hand uit die ik aannam. ‘En dit is Pansy Parkinson’ zei Draco, hij wees naar een meisje aan de andere kant van hem. Pansy had donkere haren in een bloempottenkapsel. ‘is haar kapper dood ofzo?’ zei ik zo zacht dat ze het net niet kon horen Draco die het wel kon horen barste in lachen uit. ‘Wat is er Draakje?’ vroeg Pansy met een mier zoete stem. ‘heeft iemand een teiltje voor me? Oja en oordopjes?’ zei ik. De hele tafel lachte en Draco had de slappe lach gekregen. Pansy daar in tegen keek me boos aan. ‘kijk niet zo boos daar krijg je rimpels van. Oeps te laat’ en ik glimlachte zoetjes naar haar. De hele tafel had de slappe lach gekregen en Draco Kwam niet meer bij en had de tranen in zijn ogen staan. Pansy stond op en liep woedend weg op dat moment zeiden de leraren dat de lessen over 5 min ging beginnen. ‘ojee we hebben onze boeken nog niet’ zei ik ‘wacht! Alice!’ riep ik toen Draco en die ene jongen wilde opstaan. Paar seconde verscheen Alice ‘Ja meesteres?’ vroeg ze met een piepstemmetje en boog. ‘wat had ik gezegt over meesteres?’ vroeg ik ‘Sorry Rosalie’ zei ze verontschuldigend en boog weer ‘Alice, kun jij mijn boeken even halen en die van Draco en … hoe heet je ook alweer?’ vroeg ik aan die ene jongen die net voorgesteld was ‘Blaise’ grinnikte hij ‘En die van Blaise’ maakte ik mijn zin af. ‘Ja natuurlijk Rosalie’ ze boog en verdween weer. ‘Heb je een eigen House Elf?’ vroeg Draco met een beetje jaloersheid in zijn stem. ‘Ja, jij niet dan?’ vroeg ik hem ‘nee dat willen mijn ouders niet’ zei hij. Ik tikte met mijn wand op mijn gewaad waardoor het logo van Slytherin opstond. Mijn wand bestond uit meidoorn en een haar van een terzieler, hij was bewerkt met takken met bloemetjes er aan van een vlier. ‘Ik denk dat ik vandaag bij Slytherin blijf’ glimlachte ik naar de 2 jongens. Crabbe en Goyle die waren al weg om hun boeken zelf te halen. Achter me hoorde ik een knal, ik draaide me om en zag Alice met 3 volle tassen staan. ‘Hier zijn de boeken waarom u gevraagd heeft’ ‘Dankje Alice, je kunt gaan’ zei ik. Alice maakte een diepe buiging en verdween weer. Ik pakte mijn ….tas met mijn boeken en draaide me weer om waar de jongens nog steeds vol verbazing zaten. ‘Komen jullie nog? Of hoe zit dat?’ vroeg ik. Ze kwamen weer bij positieven, mompelde iets van ja en pakte ook hun tassen en gingen elk aan een kant van mij lopen.

Reageer (3)

  • Nouksel

    Ik denk dat als ik bij slytherin zou worden gestopt ik meteen van school zou gaan...Niet dat ik het niet cool vind, want dat vind ik wel maar toch. De afdeling van Voldemort, Bellatrix Van Detta en alle andere dooddoeners. Brrr....

    7 jaar geleden
  • Marly2801

    Ze past veel beter bij gryffondor!!

    1 decennium geleden
  • TouyaRima

    And once again, bedankt^^
    Je bent dus echt helemaal supergeweldig ;D
    more ?? (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen