Foto bij 7.

Om jullie niet nog langer in spanning te houden!
X.

‘De Sorting Hat heeft in overleg met mij besloten om Rosalie Potter in 2 afdelingen te plaatsen omdat ze van alle 2 de afdelingen evenveel kenmerken heeft. De Sorting Hat heeft besloten om haar in Gryffindor’ de tafel van Gryffindor klapte en juicheden. Dumbledore maande ze tot stilte en sprak weer verder ‘en in Slytherin’ nu begon iedereen aan de tafel van Slytherin te klappen en juichen. Dumbledore maande ook hen tot stilte. ‘Daarom heb ik besloten dat ze de ene week bij Gryffindor en de andere week bij Slytherin is. Ze mag zelf bepalen waar ze start’ en hij keek mij aan. Ik dacht even na en zei ‘ik begin deze week bij Gryffindor’ omdat ik van me zelf weet dat ik de ene weer goed en slecht gezind ben en deze week ben ik goed gezind dus begin ik bij Gryffindor. Ik liep naar de tafel van Gryffindor. De indelingsceremonie ging gewoon verder al was iedereen nog een beetje in shock. Behalve ik en Harry, we kletsten er op los over de afgelopen 10 jaar. Toen de ceremonie eindelijk klaar was konden we eindelijk eten. Het was een van de grootste maaltijden die ik ooit gezien had en dat wil best wat zeggen omdat ik bij heel veel maaltijden ben geweest bijvoorbeeld als mijn ouders weer eens waren uitgenodigd om te komen eten met nog meer mensen van het Ministry of Magic. Ron en de rest van de Weasley, die ook bij Gryffindor zitten, aten er op los. Hermoine en ik keken ze afkeurend aan maar zeiden niks. Harry keek zijn ogen uit en at van alles en nog wat. Na het eten zei Dumbledore dat we het school lied nu moesten zingen.

‘Hogwarts, Hogwarts, Hoggy Warty Hogwarts,
Teach us something please,
Whether we be old and bald
Or Young with scrabby knees,
Our heads could do with filling
With some interesting stuff,
For nou they’re bare and full of air,
Dead flied and bits of fluff,
So teach us things worth knowing,
Bring back what we’ve forgot,
Just do your best, we’ll do the rest,
And learn until our brains all rot.’


De klassenoudsten moesten de eerstejaars naar de leerlingenkamer brengen en Dumbledor wenste ons een goede nacht rust. Ik, Harry, Ron en Hermoine volgden Percy een broer van Ron die klassenoudsten was. Na een aantal trappen op en gangen door kwamen we uit bij een portred aan met een dikke vrouw er op volgens Percy heette het portred The Fat Lady. De schilderijen hier op Hogwarts bewogen en praatte net als thuis. Harry die schrok zich dood toen hij het zag. ‘Wachtwoord?’ vroeg The Fat Lady ‘Caput Draconis’ antwoordde Percy. Ze knikte en zwaaide open. We liepen door het portred gat heen en kwamen uit bij een gezellige ronde kamer met overal de kleuren van Gryffindor. ‘Welkom in de leerlingenkamer van Gryffindor’ begon Percy toen we allemaal binnen waren. ‘Jullie spullen zijn al naar boven gebracht. De jongensslaapzalen zijn naar boven de trap op en naar links, hetzelfde geld voor de meisjes maar dan naar rechts’ eindigde hij plechtig. Harry, Ron, Hermoine en ik ploften nog even neer op een bank en praatte nog wat. Al snel kwamen ook de rest van de Gryffindors binnen. Fred en George , de tweelingbroers van Ron, kwamen bij ons zitten en vroegen ons om een paar potjes knal poker te spelen al moesten we Harry en Hermoine het nog wel uitleggen. Na een aantal potjes te hebben gespeeld gingen ik en Hermoine naar boven om te slapen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen