Foto bij 6.

Sorry dat ik gister niets had geactiveerd!
Familie kwam op bezoek dus mocht niet ):
X.

Dumbledore stond op uit zijn soort van troon en sprak ‘ik heb een paar mededelingen, tegen de nieuwe leerlingen welkom op Hogwarts, tegen de anderen welkom terug. De nieuwe leerlingen moeten weten dat het Verboden Bos verboden is voor iedereen. Onze conciërge Argus Filch vroeg me om jullie er aan te herinneren dat de gang op de 3e verdieping verboden is voor iedereen die geen uiterst pijnlijke dood wil sterven. Dankje’ we applaudisseerden en hij ging weer zitten. McGonagall zette een stoffige oude hoed op een krukje. Iedereen keek er gespannen naar. De hoed kwam tot leven en begon te zingen

‘Oh, you may not think I’m pretty,
But don’t Judge on what you see,
I’ll eat myself if you can find
A smarter hat than me.
You can keep your bowlers black,
Your top hats sleek and tall,
For I’m the Hogwarts Sorting Hat
And I can cap them all.
There’s nothing hidden in your head
The Sorting Hat can’t see,
So try me on and I will tell you
Where you ought to be.
You might belong in Gryffindor,
Where dwell the brave at heart,
Their daring, nerve and chivalry
Set Gryffindors apart;
You might belong in Hufflepuff,
Where they are just ans loyal,
Those patient Hufflepuffs are true
And unafraid of toil;
Or yet in wise old Ravenclaw,
If you’ve a ready mind,
Where those of wit and learning,
Will always find their kind;
Or perhaps in Slytherin
You’ll make your real friends,
Those cunning folk use any means
To achieve their ends.
So put me on! Don’t be afraid!
And don’t get in a flap!
You’re in safe hands (tought I have non)
For I’m a Thinking Cap!’


De hele zaal barste in een groot applaus uit. Professor McGonagall rolde een stuk perkament uit en zei ‘Als ik je naam noem kom je naar voren dan zet ik je de sorteerhoed op, en kom je in een afdeling. Hermoine Ganger’ naast me verstijfde Hermoine een beetje maar liep toch naar voren en mompelde in zich zelf. Ik hoorde Ron tegen Harry zeggen ‘zwaar gestoord’ McGonagall zette de hoed op Hermoines hoofd, de hoed mompelde wat en riep toen ‘GRYFFINDOR!’ een tafel achter ons hoorde ik juichen en klappen. De hoed werd weer van haar hoofd gehaald en ze liep naar een van de tafels. ‘Draco Malfoy!’ was de volgende. Hij liep naar voren. De hoed raakte hem nog geen minuut of hij riep ‘SLYTHERIN’ een tafel naast die van Gryffindor klapten en juichen nu. ‘Daar komen alleen de slechte tovernaars’ verluisterde Ron. Ik was inmiddels naast hun gaan staan. ‘Suzanne Bonkel’ riep McGonagall weer. ‘HuffLEPUFF!’ riep de hoed. Na nog een aantal riep McGonagall. ‘Ron Weasley’ Ron verstijfde maar na een zet van ons liep hij toch naar voren ‘Aahh weer een Weasley’ zei de hoed zodra hij op Rons hoofd gezet was ‘Ik weer al wat ik met jou ga doen. GRYFFINDOR!’ Ron zuchtte opgelucht en liep blij naar de tafel van Gryffindor. ‘Nou wij nog hè’ zei ik tegen Harry ‘Ja’ antwoordde hij een beetje zenuwachtig ‘kom op het komt heus wel goed hoor’ zei ik geruststellend. ‘Harry Potter’ werd er ineens geroepen, gelijk ging er verluister door de zaal. Harry ging naar voren en McGonagall zette de hoed op zijn hoofd. De hoed mompelde en mompelde en na 5 minuten riep hij eindelijk ‘GRYFFINDOR!’ Harry glimlachte opgelucht. ‘Rosalie Potter’ en er ging nog meer verluister door de zaal. Ik liep naar voren en ging op het krukje zitten, McGonagall zette de hoed op mijn hoofd. Aargh! Dadelijk is mijn haar verpest dacht ik. Ik hoorde een zacht gegrinnik. ‘Ik kan je gedachten horen’ zei een zacht stemmetje in mijn oor. ‘Hmm… je bent een moeilijke keus… je zou goed bij Ravenclaw passen maar je past meer bij Gryffindor en Slytherin’ het was even stil. ‘Zou je me misschien naar Dumbledore kunnen brengen?’ zei de hoed ‘Uuh… ja’ ik stond op en liep naar Dumbledore. Ik voelde dat iedereen in de zaal elke beweging bekeek. ‘Zeg maar dat hij me moe op zetten’ zei hij. ‘Ik moest zeggen dat u de hem op moest zetten’ Zei ik beleefd terwijl ik de hoed af deed en hem aan Dumbledore gaf. Hij knikte en zette de hoed op. Ik wachtte, net zoals de rest van de zaal, tot hij de hoed weer af deed. Hij stond op en sprak.

Reageer (2)

  • Felonys

    hoezo moet dombledore hem opzetten? o! om het in gedachten te bespreken zeker!

    1 decennium geleden
  • Dreambelievr

    Wow, jij weet de spanning wel op te bouwen. Maar zet haar gewoon bij Griffoendor!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen