Foto bij 001.

Faith.

Nog geeuwend stond ik onder de warme stralen van de douche. Het was nogal vochtig in de douche kabine waardoor ik minder goed kon zien. Ik waste mijn lange, krullende haren uit en waste mijn lichaam grondig. Ik draaide de knop van de douche om zodat de warme stralen stopte. Ik pakte een grote, witte handdoek en sloeg die om mijn lichaam heen. Toen ik dat gedaan had pakte ik een kleinere handdoek en bond ik hem om mijn haren heen. Ik pakte mijn make-up bij een en begon met een lijntje om mijn ogen. Daarna deed ik een laagje mascara op en was het genoeg. Ik was niet zo van de make-up. Nooit geweest. Ik vond het er alleen maar nep uitzien. Alsof je jezelf niet goed genoeg vond. Je er alles aan moest doen om jezelf te veranderen. Zo was ik niet, nee. Ik vond mezelf goed. Ik had mooie emerald groene ogen en bruin, krullend haar. Na eventjes in de spiegel gestaard te hebben droogde ik me af en pakte ik mijn casual witte lingerie-setje. Ik trok het aan en keek naar het setje kleding die ik gepakt had. Ik deed het aan en pakte meteen daarna een föhn. Ik begon mijn haar in model te föhnen. Ik deed een losse vissengraat vlecht zijwaards in mijn haar en liep naar mijn kamer. Ik bekeek mijn kleding in de spiegel en glimlachte. Ik was blij om het resultaat. Op mijn louboutins liep ik de trap af, de woonkamer in waar ik mijn 3 broers, kleiner broertje Frankie en mijn ouders aantrof. 'Hello sunshine!' zei ik vrolijk en plofte tussen mijn oudste broer, Kevin en mijn vader in. 'We're going to plan you birthday today, little princess.' zei mijn vader tegen me. Hij noemde me altijd "little princess" omdat ik zijn enige dochter was. 'Oh my god.. I'm almost 18!' zei ik nog vrolijker dan dat ik binnen kwam. Het was waar. Over een weekje werd ik alweer 18. Ik keek naar mijn kleine broertje die op zijn DS aan het spelen was. 'Pokémon?' vroeg ik zuchtend terwijl hij geconcentreerd knikte. Ik keek naar mijn andere broers die niks anders konden dan mij trots aanstaren. 'Stop staring like that! You guys make me scared.' En zo begon mijn kieteldood.


Eerste hoofdstukjes zijn ALTIJD slecht.

Reageer (1)

  • fernweh

    Ik vind het hoofdstuk niet slecht,
    je schrijft super!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen