2.8
Met een zucht mep ik mijn wekker uit en rek me even uit. Ik stap uit mijn bed en ril even van de kou. Ik kleed me uit, pak schoon ondergoed en een hempje, blouse en een spijkerbroek met een paar sokken. Ik loop naar de badkamer waar ik de douche aanzet en de deur op slot doe. Al snel sta ik onder de douche en neurie zachtjes een liedje. Genietend van de warme stralen was ik mijn haar, en ben al snel onder de douche vandaan. Ik kleed me aan, föhn mijn haren en loop naar beneden. " Goedemorgen Lou. " Zeg ik tegen mijn zus. Ze kijkt op van haar krant en knikt even naar me. Ik pak een mok, schenk er koffie in en zet het op de tafel. Ik pak een broodje er smeer er pasta op, die ik gelijk op eet. " Hmm, wat kan ik vandaag doen ? " Mijn zus trekt één wenkbrauw op en slikt haar koffie door. " Ehm, ooit gehoord van stallen uitmesten, die nieuwe jongen, Ty zo heette 'ie volgens mij en ja, rijden, Sparten proberen van zijn trauma aftehelpen. " En zo noemt ze nog een heel lijstje op met wat ze kan doen. Ik zucht als ze haar mond houd en kijk haar droog aan. Ze glimlacht en richt haar aandacht weer op de krant. Gestommel komt van de hal, blijkbaar zijn de jongens ook beneden. " Goedemorgen. " Mompel ik gelijk als Liam, Louis, Harry en Niall de keuken binnen lopen. Ze mompelen allemaal wat terug en beginnen aan het ontbijt. " Waar is Zayn eigenlijk ? " Vraag ik als ik merk dat Zayn nog helemaal niet beneden is. " Hmm, zijn haar doen misschien ? " Grijnst Harry. Ik schud mijn hoofd en drink mijn laatste beetje koffie op. " Ik ga naar buiten. " Zeg ik nog, voordat ik mijn jas en schoenen aan trek en de deur naar buiten op trek. Net als ik één stap op de veranda zet word ik gelijk aan de kant geduwt. " Je kan ook vragen of je er bij kan. " Mompel ik nog en kijk Ty na, die de deur naar binnen heeft dicht geslagen. Hoofdschuddend loop ik naar de stallen waar ik opa aan tref. Hij staat bij zijn paard en is hem aan het borstelen. " Goodmorning grandpa. " Zeg ik tegen hem en aai Unique even over haar bles heen. Ik loop voorzichtig naar Spartan's stal en ga er voor staan. Hij blijft mij aan kijken maar geeft geen kik. Beter dus. Ik glimlach iets en aai hem over zijn hals. Hij briest even, maar blijft wel rustig staan. Ik pak mijn halster en halstertouw en doe het halster bij hem om. Ik begeleid hem naar de bak en laat hem daar los, waar ik een longeertouw aan zijn halster maak en ga in het midden van de bak staan. Spartan loopt rustig rondjes, maar gaat niet harder als ik iets met het touw zwaai. Ik klak even met mijn tong en hij gaat gelijk al draven. Ik grijns even en zie de jongens op het hek zitten van de bak. Ze kijken glimlachend toe en ik knik even naar hen, waarna ik mijn aandacht weer volledig op Spartan zet. Ik klak nog een keer met mijn tong en zie dat Spartan gaat Galloperen. Ik glimlach en ren zachtjes met hem mee. Ik ga stilstaan in het midden, met mijn rug naar Spartan toe. Als hij me vertrouwt loopt hij naar me toe, denk ik in mezelf. Ik blijf naar voren kijken en voel dan Spartan naast me, hij tikt met zijn neus tegen mijn arm. Ik draai me om en klop een paar keer op zijn hals..
--
Het beloofde stukje, ik ga nu leren en misschien dan nog weer vooruit schrijven misschien morgen weer twee hoofdstukejs ^^. Reacties (: ?
Reageer (7)
Snel verder<3
1 decennium geledenSnel verder Love it(H)
1 decennium geledenSuc6 met leren.
xxxx