Foto bij (6) Vips...

Tom keek recht in mijn ogen, alsof hij me uitdaagde... alsof hij wachtte op iets. Ik herinnerde me iets. Ik hield mijn hoofd schuin toen ik hem herkende. Hij grijnsde, wiebelde met zijn wenkbrauwen en zette zijn kap op. Glimlachend passeerde hij me, knipogend. Ik wees even naar hem, nee, mijn vinger achtervolgde hem toen hij in een van de kleinere zetels ging zitten. 'Jij... die Ticket hebben we gekregen..' mompelde ik zacht. 'Van mij? Jep.' zei hij glimlachend. 'Waarom?' vroeg ik, het was niet mijn bedoeling om onbeschoft te zijn, zeker niet. maar ik had het me gewoon al de hele tijd afgevraagd. 'Ik vond dat jullie best een grappige vertoning gaven op het plein, en jullie -vooral je vriendin daar- wilden graag komen. Het is een gewoonte geworden dat een van ons met een paar vip tickets rondloopt vlak voor het concert en ze uitdeelt aan iemand die geen ticket heeft.' zei hij lachend. Bill keek van Tom naar ons, naar Sarah en klakte met zijn Tong. 'Je bent onverbeterlijk,' siste hij stil naar zijn broer. Ik keek hen verbaast aan. 'Meestal -als Tom kan kiezen- haalt hij altijd knappe meisjes binnen.' zei Georg in mijn oor. Ik draaide me geschrokken om, ik had hem niet horen aankomen. Hij grijnsde. 'Drankje? Ik trakteer.' zei hij lachend. Gustav zat op de leuning van de zetel. 'Goed idee, trakteren wanneer je er zelf niet voor hoeft betalen.' zei Gustav lachend. Tom sloeg zijn kap weer achterover en hing wat meer in de zetel. 'Cola, voor Bill ook.' zei Tom. Bill knikte. 'Fanta, voor Zora en Sarah ook.' zei Jojo. georg gooide ons elk een blikje toe, het leek alsof hij voor mij een extra nat had uitgekozen. Ik probeerde én het blikje op te vangen, én niet nat te worden. Ik slaagde slechts in het eerste. De jongens lachten. Ik draaide me naar Sarah. 'Wakker worden. Je hebt tijd gehad om te acclimatiseren.' zei ik lachend terwijl ik een duwtje gaf. ze knipperde met haar ogen, en keek glimlachend rond. Verwachtingsvol. Maar ze bleef zwijgen. 'Laat haar maar, binnenkort is ze weer zoals voorheen en dan wil je dat ze zwijgt.' zei Jojo. 'Weet ik nog zo niet, ik vond het best grappig om je zo te zien doen vanmiddag.' zei Tom met een grote grijns.

Reageer (5)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen