Abboneer plz :)

'Misschien' zeg ik. Volgens mij klonk dat voor haar als een ja...
'Ja dus, aan mij kun je het gewoon vertellen!' zei ze. Klonk ze nou beledigd? Nouja...
'Nee!' zei ik. Was dat nou?
'Wat?!' vroeg Lotte nieuwsgierig.
Achter die leuke jongen stond mijn ex uit groep 6, Frank.
'Dat is Frank mijn ex!' zeg ik verontwaardigd.
'Dat meen je niet!' roept Lotte.
'Jammer genoeg wel...' Toen ik het had uitgemaakt was hij alleen maar stom en gemeen tegen me gaan doen.
'Kom we gaan hier zitten' zegt de leuke jongen.
Frank en de leuke jongen gingen recht voor ons zitten.
'Lieke?' Frank kijkt me vragend aan.
'Ja.' ik vond het niet gek dat hij twijfelde. Ik was sinds de basisschool erg verandert.
'Ken jij haar?' vraagt de leuke jongen.
'Ja, van de basisschool nog.' zegt Frank.
'Owkee' zegt de leuke jongen.
'Eej Daan, wat ben jij eigenlijk getest' vraagt Frank aan de leuke jongen. Maar hun mentor onderbreekt hen, en hangt een heel gesprek op.

'Hij heet dus Daan, leuke naam hoor!' zegt Lotte.
'Ja hè?' zeg ik.
'Maar even serieus, je vind hem leuk hè?' vraagt Lotte.
'Nee, ik ken hem net.'zeg ik verontwaardigd.
'Willen de dames hun gesprek delen met de rest van de klas?' Siemens keek hun boos aan.
'Liever niet meneer!' zeg ik snel.
Frank en Daan lachen, en ik heb het gevoel dat ik helemaal knalrood ben.

Even later in de pauzes zie je allemaal vriendengroepjes staan, iets waar ik me altijd al aan erger. Ook Daan heeft een vriendengroepje, natuurlijk met alleen jongens. Waarom kan niet iedereen met elkaar bevriend zijn?! Nouja, gelukkig heb ik ook mijn vriendengroepje.
'Zie ik dat nou goed, zit mevrouw weer te staren?' vraagt Lotte ineens.
Waar slaat dat op? Ik staar helemaal niet! En hoezo gebruikt ze het woordje 'weer' ? Ik ken hem net.
'Nee' zeg ik kortaf en eet mijn boterham met kaas verder op.

Nouja, het is tot nu toe best een goede first day...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen