2.3
Met een zucht liet ik me op het bed vallen. " Mama is net weg, en ik kan al het werk doen. " Ik ging voorzichtig recht op zitten en ging aan mijn bureau zitten waar ik mijn huiswerk begon te maken. Ik sloeg mijn wiskunde boek open en keek naar alle sommen die ik moest maken. De letters dwaalden langs mijn ogen. Zuchtend pakte ik mijn potlood op en begon de sommen te maken. " Kan ik je helpen ? " Ik zag Liam in de deuropening staan en knikte. " Tuurlijk, ik snap er geen zak van. " Hij bekeek mijn sommen en pakte mijn potlood en gum. Hij gumde alles wat ik net had gemaakt en begon het te maken. " Hmm.. " Ik keek er na hoe zijn hand over het papier bewoog, terwijl hij de sommen bestuurde en gelijk de antwoorden op het papier zette, zonder te kijken. " Je mag wel vaker mijn huiswerk maken. " Hij schudde zijn hoofd en keek me aan. " Je hebt het al zo moeilijk, daarom doe ik dit. Straks kom je nog achter met school. " Moeilijk keek ik hem aan en pakte mijn tekenblok van mijn nachtkastje. Ik bladerde naar een lege bladzijde en pakte een nieuw potlood uit het pennenbakje. Liam maakte nog steeds mijn wiskunde sommen en ik bestuurde hem. Mijn vingers klemde het potlood stevig vast, waarna ik begon te bewegen. Al snel ontstond er een lichaam op het papier. Liam. Ik was Liam aan het bestuderen, en gelijkertijd tekende ik hem. In gedachten begon ik verder te tekenen en bekeek het toen de schets bijna af was. Ik pakte een dikker potlood en begon bepaalde lijnen over te trekken. Schaduwen ontstonden en al snel kon je zien dat het Liam was. Zijn ogen, met die kleine glinstering, zijn handen die het potlood omklemde en het gekrabbel van de wiskunde sommen op het papier. In het geheel was het mooi, zoiets had ik nog nooit getekend in één keer, zonder te gummen. Ik was er trots op. " Wauw Amy. " Liam pakte mijn tekenblok en bestuurde de tekening. " Ik wist niet dat je zo goed kon tekenen ? " Vragend keek hij me aan waardoor ik mijn schouders op haalde en hem aan bleef kijken. " Hmm, ik vind het leuk om te doen en zo goed ben ik nou ook weer niet. " Zei ik twijfelend. " Hmm, toch wel. " Hij bladerde verder door mijn tekenboek en bekeek alle tekeningen die ik had gemaakt. " Het zouden gewoon foto's kunnen zijn die bewerkt zijn met de computer, zo netjes teken jij. " Hij keek me aan en legde het tekenblok weer voor mij neer. " Als je nog een keer kan helpen moet je het maar vragen, ik doe het graag. " Hij knipoogde waarna hij mij een schouderklop gaf en de deur uit liep. Mij achterlatend, met mijn eigen gedachten. Ik pak mijn tekenblok op, waarna ik hem op de gebruikelijke plek terug leg en bekijk mijn huiswerk eens, wat Liam heeft gemaakt. Blijkbaar heeft hij geprobeerd alles zo goed mogelijk te maken, want je ziet alle gum stukjes nog op het blad zitten. Ik blaas en veeg ze eraf waarna ik mijn wiskunde boeken weg leg en dan mijn laptop pak. Ik ga naar mijn foto's en ga naar het mapje 'Familie.' Allemaal foto's van paarden en mijn moeder komen ervoor. Mam, ik mis je. Was je maar hier.. Met tranen in mijn ogen bekijk ik de foto's maar sluit de laptop toch af. Zuchtend laat ik me op mijn bed ploffen en trek de dekens over mij heen, waarna ik mijn benen met mijn handen vast pak en me zo klein mogelijk maak. Ik gaap nog een keer en sluit mijn ogen, waarna ik gelijk in slaap val..
--
Reacties ? (: Misschien activeer ik vanavond dan nog wel een stukje ^^.
Reageer (11)
wauw, zo mooi!!!
1 decennium geledenSnel verder n.n
1 decennium geledenOH MY GOD let's go surfing, OH MY GOD this story is great!
1 decennium geledensnel verduuuurr<3
Snel verder
1 decennium geledenLove Your story
mooi geschreven
1 decennium geledensneel verder