Foto bij 1.2

Amy Fleming

" Amy, wakker worden ! " Ik knipperde met mijn ogen en zag dat mijn moeder het raam open zette. " Wil jij de gasten kamer klaar maken ? Dan kan ik nog even met Star bezig. " Ik zei dat het goed was en trok mijn rijbroek aan en een blouse met een hempje eronder. Ik kamde mijn haren en zette mijn cowboy-hoed op. Ik liep naar beneden waar ik wat eten maakte en at dat op. Ik keek door het keukenraam naar buiten en zag mijn zus, Samantha-Louise, ook wel Sam of Lou genoemt, bezig zijn met rijden. Ze draafde rustig en sprong een paar keer over balkjes met Rose. Toen ze zwaaide, zwaaide ik terug waarna ik me omkeerde en dekens en kussens uit de kasten begon te trekken voor de gasten kamers. Ik nam ze mee naar boven waar ik het op een hoop op de grond legde en de bedden uit elkaar schuif en naast elkaar zat. Na dat gedaan te hebben staan er vijf bedden naast elkaar met ieders een nachtje kastje ernaast en een nacht lampje. Ik doe een hoes over de matras en leg dan de deken erop. Netjes strijk ik hem glad met mijn handen en doe zo de volgende bedden. Ik leg de kussen aan het hoofdeind van de bedden. Toen ik de gastenkamer ook helemaal had schoongemaakt en er met de stofzuiger door was geweest liep ik naar beneden waar ik mijn rijlaarzen aan trok. Ik liep naar de stallen waar ik sommige lege stallen begon uit te mesten. Met de kruiwagen liep ik naar de mest bult en zette mijn kruiwagen neer, waarna ik de mest eruit begon te scheppen. Ik liep weer terug en zette de kruiwagen tegen de muur aan en pakte het zadel en hoofdstel van Unique. Ik maakte alle riempjes vast en zette mijn voet in de stuigbeugel waarna ik mijn been over het zadel gooide en ging zitten. Unique begon alvast naar de wei te lopen terwijl ik gewoon op haar zat, geen voeten in de stijgbeugels en de teugel niet vast. Dit deed ik vaker bij haar, blijkbaar vertrouwde ze de omgeving zo goed dat ze bijna nergens meer van schrok, dus ook niet er zo vandoor ging. Ik hoorde een auto het erf op rijden, een auto die ik niet kende. Ik pakte de teugels in mijn hand en zette mijn voeten in de stijgbeugels waarna ik richting de wagen liep. Hier ging mijn ritje naar de oude boom. Ik zag dat mijn moeder hen vriendelijk begroette en ze allemaal een hand gaf. Ze pakte hun koffers uit de achterbak en volgde mijn moeder naar binnen. " Weer zeker van die mensen die vol van zichzelf zijn. " Ik knikte naar Samantha en zag dat ze naast mij was gestopt. " We hebben nu wel tenminste een beter inkomen als normaal, rond deze tijd van het jaar komen er niet veel klanten om te vragen of we hun paarden willen trainen. " Sam knikte en draaide rechtsomkeert naar de stallen. Ik zuchtte en volgde haar. Eenmaal in de stallen haalde ik het zadel van Unique af en deed haar hoofdstel af, ik waste het bit af en hing het terug. Mijn zus keek naar mij, blijkbaar wou ze niet alleen naar binnen en wachtte op mij tot ik met haar mee ging naar binnen. Toen ik klaar was liepen we samen het erf op richting ons huis, te kijken wat ons te wachten stond..

Reageer (8)

  • Mahomiexo

    Verder, eindelijk niet zo'n voorspelbaar verhaal :$

    1 decennium geleden
  • A2nne

    super!!!
    snel veder!

    1 decennium geleden
  • Ashtonswife

    verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen