Foto bij 03.

De hele tafel was gedekt met heerlijke dingen zoals warm vers zelfgebakken brood en gekookte eieren, maar na één broodje zat ik al vol en was met mijn gedachte alleen maar bij de grap. Iedereen had nauwelijks zijn laatste stukje brood doorgeslikt of ik en George sprongen van tafel 'wij gaan naar boven' riepen wij ik koor en we trokken Rosa mee. 'Jullie moeten nu wel echt een goede grap hebben, of niet?' ze keek ons nieuwschierig aan 'ja dat klopt' antwoorde ik vrolijk
'de grap van de eeuw!' voegde George er aan toe. We stonden inmiddels voor onze slaapkamerdeur en George gooide die open en met ze allen gingen we naar binnen. 'Ben je er klaar voor' vroeg ik geheimzinnig, ze keek ons nieuwschierig aan 'kom maar op' ik keek naar mijn broerje 'aan jou de eer George' George keek me blij aan 'dat komt wel goed' ik maakte een roffelend geluid om het wat spanneder te maken 'Fred en ik hebben een drankje gebrouwen waar mee je iedereen kan laten doen wat je wil, dus het word hoogste tijd dat we Snape goed voor paal zetten' Rosa keek ons grijnzed aan maar ik zag ook dat ze twijfelde 'alleen maar vanwege de laatste les verweer tegen de zwarten kunsten?' vroeg ze zuchtend 'we hadden de imperiusvloek al met dolleman behandeld en dan vind hij het nodig om dat nog eens te doen!' 'maar Snape gaf alleen maar een voorbeeld en...' George liet haar niet uitpraten 'ja dat klopt alleen wij waren het voorbeeld en hij zette ons voor schut waar de hele klas bij was' Rosa ging er weer tegen in 'maar dat deed Dolleman toch ook? toen stond de hele klas voor schut' ik zuchte 'Snape liet ons de macarena dansen op zijn bureau! dat is toch gênant?' Rosa grinnikte 'oke, oke rustig het was niet gênant maar... eerder grappig'
George riep ons terug naar het echte onderwerp en wende zich tot Rosa 'help je ons met de grap?'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen