Alex ging op haar knieën naast de jongen zitten met het groene shirt. Met hopeloze blik, of zo vond Alex het in ieder geval, keek hij voor zich uit. "Gaat het?" vroeg ze aan de jongen, die voorzichtig knikte. "Doen ze wel vaker, maar ik ben het echt zat." sprak de jongen en hij keek toen om naar Alex. Zijn helderblauwe ogen veranderde opeens toen hij haar aankeek en Alex grinnikte even. "Dat snap ik." zei ze alleen maar en ging toen naast hem zitten. Met een rare blik in zijn ogen keek hij naar haar. Ze wist wel wat hij dacht, hoe kan zij dat nou snappen. "Ik werd gepest op m'n oude school." het was eruit voordat ze erger in had en de jongen keek haar medelevend aan. Een simpele 'ow' kwam uit zijn mond en hij beet op zijn onderlip. Een paar seconden was het stil tussen de twee, totdat de jongen zich richting Alex draaide en stak zijn hand uit. "Rory Flanagan." stelde hij zichzelf voor en Alex pakte zijn hand vast. "Alexis O'Malley," zei ze, "Maar noem me alsjeblieft Alex." De jongen, die blijkbaar Rory heette, glimlachte. "Is goed." zei hij glimlachend tegen haar en hij opeens op, waarna hij de boeken die uit zijn tas waren gevallen opraapte en terug in zijn tas stopte, die hij weer over zijn schouder gooide. Opeens ging de bel. Zachtjes vervloekte Alex haarzelf, ze zou op tijd komen in de les, vond ze, maar dat ging niet meer lukken, omdat ze niet wist waar haar lokaal was. Rory keek haar scheef aan en grinnikte even. "Wat is er?" vroeg hij en hij hield met een het hengsel van zijn tas vast die over zijn schouder hing. "Uh-nou, ik weet dus niet waar ik heen moet.." mompelde Alex voorzichtig en keek blozend naar de grond. Ze verwachtte dat Rory begon te lachen of iets in die richting, maar in plaats daarvan glimlachte hij alleen een beetje. "Dat had ik dus ook," zei hij met een glimlach, "Waar moet je heen?" Alex keek even verward, maar pakte daarna snel haar rooster uit haar tas en deze overhandigde ze aan Rory. Na een paar tellen keek hij weer met zijn blauwe ogen naar Alex. "Je zit bij mij in de klas," zei hij met een brede glimlach, "En we hebben ook bijna alle lessen samen, zover ik weet." Alex grinnikte even en pakte haar rooster weer terug, waarna ze deze terug in haar tas deed. Even bleven ze elkaar aankijken, totdat Rory weer wat zei. "Kom mee dan, anders komen we echt te laat!" zei hij breed grijnzend. In een flits pakte hij haar hand vast en begon te rennen door de gang. Hij trok haar mee en Alex deed best veel moeite om hem bij te houden.
Half lachend kwamen ze bij het lokaal aan. De deur stond nog open en de leraar was er nog niet, of was even weg, maar goed. "Kom maar naast mij zitten, ik zit toch alleen." zei Rory toen en Alex volgde hem braaf naar zijn plaats en ze ging naast hem zitten. Ze pakte haar boeken op tafel en keek strak voor zich uit, naar het donkergroene krijtbord voorin de klas. Ze slikte even en al snel kwam de leraar binnen gelopen. "Laten we beginnen," zei de man, "Maar eerst wil ik jullie voorstellen aan onze nieuwe leerling, Alexis O'Malley." De man wees naar Alex, wiens gezicht net zo rood als een tomaat werd en ze keek met een kleine glimlach naar de leraar en toen even snel opzij naar Rory. "Kun je wat over jezelf vertellen?"

Reageer (5)

  • Lein

    superlief!!!!!!
    Snel verder!!
    RORY(H)

    1 decennium geleden
  • Maruschka

    Zeker snel verder! Ben nu al verslaaft!

    1 decennium geleden
  • DAWSON

    Leuk! Rory is geweldig :P

    1 decennium geleden
  • HiIson

    Geweldig!
    Snel verder! (flower)

    1 decennium geleden
  • Juliete

    RORY (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen